Pretraži

Saradnje koje bi najradije zaboravili: 7 najvećih marketinških promašaja influensera i čuvenih brendova koji su izazvali velike kontroverze

Influence
0
saradnje influens marketing
Foto: Youtube printscreen/ Fyre Festival

Iako danas mnogi veliki brendovi za svoje reklamne kampanje najčešće biraju proslavljene influensere kako bi svoj proizvod predstavili javnosti na što bolji način, ipak nisu sve saradnje između brendova i influensera prošle bajno.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kim Kardashian (@kimkardashian)

Neuspeh saradnje nekad je pripisan greškama samih brendova i njihovih savetnika za marketing, dok su nekada i influenseri „krivi“ jer nisu odradili svoj deo posla kako treba.

Brendovi su upućeni u to koliko važno s velikom pažnjom odabrati pravog influensera za reklamu, zato se istraživanja za odgovarajućeg influensera sprovode i po par meseci dok se detaljno ne istraže njhovi profili.

Ipak, kako se greške mogu dogoditi svivma, pojedini brendovi napravili velike greške pri izboru kampanja i osoba koje će ih reklamirati, a isto tako se dešavalo i da influenseri budu „žrtve prevare“, te da naruše svoj imidž reklamiranjem neadekvatnih proizvoda i usluga.

Predstavljamo vam listu od 7 najvećih „fejlova“ kada su u pitanju saradnje između velikih brendova i influensera koje su im donele više štete nego koristi:

1. Kendal Džener i reklama za Pepsi

Ideja je bila da se organizuje protest pokreta “Black Lives Matter“ za globalnu kampanju raznolikosti Pepsija u saradnji sa supermodelom. U reklami vidimo Kendal kako napušta svoj fotosešn da se pridruži protestu različitih rasa.

Baš pre nego što se Džener pridruži, vidimo policiju kako pokušava kontrolisati masu, ali „junakinja dana“, Kendal, prilazi i nudi jednom od policajaca Pepsi, pa tako Pepsi postaje sinonim za mir.

Bernis King, ćerka Martina Lutera Kinga čak je podelila na Tviteru fotografiju svog oca kako se suočava sa policijom tokom američkog pokreta za građanska prava. Njena prateća sarkastična poruka glasila je: „Kada bi samo tata znao za moć Pepsija.

Nakon katastrofe, Pepsi je povukao reklamu, izvinio se i objasnio da su samo želeli da promovišu jedinstvo u raznolikosti i da nisu nameravali da naude.

Ova reklama je primer koliko je važno izabrati pravog influensera da prenese pravu poruku.

2. Di-džej Kaled i Flojd Majvedr u kripto prevari

Poznate ličnosti oduvek su smatrane uticajnima, imaju glas i postojeću publiku koja ceni njihova mišljenja. To je kako funkcionišu preporuke.

Velike kompanije lako profitiraju koristeći poznata lica iz muzičke, sportske ili filmske industrije za svoj marketing, ali kada su bokser Flojd Majvedr i reper Di-džej Kaled postali predstavnici brenda za ilegalnu kompaniju, tužili su ih investitori koji su uložili milione dolara u kompaniju koja prodaje finansijske proizvode bazirane na kriptovalutama.

Majvedr i Kaled, koji su obojica potpisali ugovore sa Centra Tech, koristili su Twitter i Instagram da podstaknu ljude da kupe kovanice Centra Tech-a.

Osnivač Centra Tech-a je optužen u aprilu 2018. za prevaru, a uloge dva poznata promotera u sponzorisanju ilegalne kompanije su odličan primer vrste neuspeha influenser marketinga.

3. Kim Kardašijan i reklamiranje lekova o kojima nema prave informacije

Kao i njene sestre Kendal, Kajli i Kim je upala u zamku neuspeha influenser marketinga tokom svoje trudnoće sa bebom Nort.

Na svom Instagramu, Kim je objavila sliku koja promoviše lek za jutarnju mučninu, ali je zaboravila da navede sve nuspojave leka, što je obavezno prilikom promocije farmaceutskih proizvoda. FDA je naredila Kim da ukloni post i ponovo ga objavi sa navedenim nuspojavama leka.

4. Najuticajniji influenseri i festival koji se nikada nije dogodio

Kada se Ja Rule udružio sa mladim preduzetnikom iz tehnološke industrije kako bi organizovali najlegendarniji i najluksuzniji muzički festival ikada, internet je poludeo i svi su želeli biti na tom festivalu.

Ljudi iza festivala angažovali su 63 najveća influensera na svetu kako bi promovisali festival, a jedna od njih bila je Bela Hadid. Influenseri su objavili narandžastu fotografiju na svojim društvenim mrežama sa heštegom #FyreFest, a prvi od ovih postova dobio je 300 miliona pregleda u roku od 24 sata. Međutim, kako je dan festivala pristizao, menadžment festivala je jednostavno „nestao s lica zemlje“, a o ovoj najvećoj obmani u istoriji festivala brujao je ceo svet, o čemu je čak snimljen i dokumentarac.

Lažno oglašavanje u današnjem svetu je neprihvatljivo, posebno kada se koriste influenseri, ovaj slučaj je bio ponižavajući za svakog od njih.

5. Besplatni kupaći su bili samo na slici

Brend kupaćih kostima Sunny Co Clothing zagrizao je više nego što je mogao da proguta kada je 2017. godine objavio Instagram post koji je obećavao besplatan kupaći kostim svima koji objave njihovu sliku i označe ih.

Brend je prethodno koristio influensere da promoviše kupaće kostime, i ovo je bio krajnji način da zapravo od svih svojih pratilaca napravi ambasadore.

Ispostavilo se da je ovo bio ogroman neuspeh influenser marketinga. Brend je dobio 745.000 pratilaca samo iz tog jednog posta i preveliki broj ljudi je pratilo uputstva brenda, očekujući besplatan kupaći kostim.

Sunny Co Clothing, naravno, nije mogao da ispuni svoje obećanje i naljutio je kako one koji su ostali bez kupaćih kostima tako i Instagram.

6. „Pročitati pre korišćenja“ važi za sve!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BMW (@bmw)

Influenseri očigledno vole da odrade reklamu i da uzmu novac, ali ne i da pročitaju uputstva. To se dogodilo i modelu Naomi Kembel koja je dobila uputustvo šta da stavi za opis fotografije u vezi saradnje, ali očigledno da nije dobro pročitala, pa je stavila sve što treba i ne treba.

Naomi je tada imala 2,9 miliona pratilaca koji su bili svedoci kako supermodel pozira sa potpuno novim parom Adidas cipela u Instagram objavi, dok je u opisu stajala kompletna instrukcija brenda koji ju je angažovao.

Tako se ispod fotografije Naomi u Adidas obući našao natpis koji glasi: „Naomi, tako lepo videti te u dobrom raspoloženju!!! Da li možete dodati nešto poput: Hvala mom prijatelju @gary.aspden i svima u Adidasu – obožavam ove adidas 350 SPZL iz adidas Spezial kolekcije.  @adidasoriginals.“

7. Organizovanje “lažnog“ darivanja

Da li ikada imate osećaj da su nagradne igre na društvenim mrežama nameštene?

Pa, pratitelji irske bjuti blogerke Teri Mekevoj imali su iste sumnje kada se udružila sa Tower Jewellers-om za nagradnu igru koja je uključivala dve skupe narukvice velike vrednosti.

Nakon što je Teri objavila dobitnike dva luksuzna komada nakita, fanovi su primetili nešto sumnjivo. Jedna dobitnica bila je devojka Terinog brata, a druga dobitnica bila je njena najbolja prijateljica.

Influenserka se izvinila na kraju, ali ništa dalje od toga nije uradila.

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Povezane vesti

Najnovije iz Influence