U moru velikih brendova koji su želeli saradnju sa najboljim teniserom svih vremena jedan se izdvojio i zavredio pažnju Novaka Đokovića. U pitanju je modna kuća “Lacoste“, koja je od trenutka potpisivanja ugovora 2017. pa sve do danas ostala lojalna našem teniseru i pružala mu podršku – kako tokom beleženja najvećih uspeha, tako i u trenucima najtežih izazova.
Kada je 2017. godine u maju Novak Đoković raskinuo petogodišnju saradnju sa brendom “Uniqlo“ ubrzo nakon toga je potpisao sledeći ugovor i to sa brendom “Lacoste“.
Za njega ovo nije bio, niti će biti, samo brend – ovo je prava korelacija između sporta i mode, a upravo ju je započeo naš proslavljeni teniser.
Kada su iz modne kuće objavljivali vest da je Novak Đoković njihovo novo zaštitno lice, oni su ovaj “modni transfer“ okarakterisali kao “The New Crocodile“.
Koliko ovaj brend ima povezanosti sa tenisom saznaćete u nastavku teksta, jer ovo ipak nije samo priča o “krokodilu na majici“.
Kompaniju Lacoste 1933. godine osnovali su predsednik tada najveće francuske firme za proizvodnju trikotaže Andre Gije i poznati teniser Rene Lakost.
Rene je bio poznati teniser tog doba, a nadimak ‘Aligator’ dobio je od američkih medija, pa otud i zvaničan logo kompanije. Krajem 2012. godine “Lacoste” je kupio je švajcarska holding kompanija “Braća Maus”.
Posle prodaje, 50% kompanije je ostalo pod familijom Lacoste, a administrativno sedište i dalje se nalazi u Francuskoj. Kompanija je poznata po proizvodnji odeće, obuće i parfema.
Lacoste je brend sa najdužom “teniskom istorijom”, a njegovu specifičnost potvrđuje i to što je jedan od generalnih sponzora nekoliko značajnih turnira, od kojih su svakako najveći Australijan open i Završni Masters u Londonu.
Pred Rolan Garos 2012. godine, Đoković je prekinuo dvogodišnju saradnju sa tadašnjim sponzorom „Serđom Takinijem“ i potpisao ugovor sa „Uniklom“. U borbi za saradnju sa proslavljenim teniserom bio i američki „Nike“, možda i najveći “igrač” na teniskom tržištu, ali ih je Đoković odbio čak tri puta.
Srpski igrač je 2017. godine odlučio da prihvati ponudu ‘najpoznatijeg krokodila’ na svetu, a Đokoviću je ugovor sa „Lakostom“ jedan od najvećih koje je potpisao. Novak je tada sklopio ugovor na pet godina, po kojem je godišnje zarađivao čak 9,4 miliona evra.
Po isteku ovog ugovora Lacoste i Novak potpisali su produženje, pa će naš teniser popularnog „krokodila“ nositi bar do 2025. godine.
– Partneri od 2017. godine, Lakost i Novak Đoković su ponosni da objave da se njihova saradnja nastavlja do 2025. godine. Izuzetan sportista i svetski reket broj jedan, koji deli zajedničke vrednosti sa francuskim krokodilom: odvažnost, posvećenost i eleganciju – navodi se u saopštenju kompanije Lakost.
Detalji novog ugovora nisu saopšteni, ali nema sumnje da će Novak zaraditi više desetina miliona dolara i da ugovor sigurno ne može da bude manji od cifre koja je bila u prvom ugovoru.
Lojalnost je ono što su čelnici ove kuće prepoznali u Novaku i odabrali ga za zaštitno lice, pa i ne čudi što je saradnja Lacoste i Đokovića produžena na obostrano zadovoljstvo.
Kako je Novak ranije istakao, on je još pre ugovora nosio ovaj brend, istakavši da je kao mali u tatinom ormaru neretko viđao odevne komade sa prepoznatljivim krokodilom.
“Zahvalan sam, čast mi je i privilegija što počinjem novo partnerstvo sa najstarijim teniskim brendom. Lakost ima veliku istoriju u svim sportovima, a Rene Lakost bio je neko ko je uneo revoluciju u tenis, ali i u modu, pre svega polo majicama. Prepoznatljiv stil i dizajn u koji ću se uklopiti – Lacoste prati trendove, a istovremeno zadržava svoj identitet”, rekao je Novak jedom prilikom i nastavio:
“Moji otac i majka nose Lakost ceo život. Kao mlađi, kada god bih otvorio ormar tate tu bi se nalazile različite boje Lakosta. Tako da sam i ja nosio, sve dok nisam postao više vezan za sponzorske ugovore. Drago mi je što ću obnoviti i malo dopuniti očevu kolekciju”, rekao je Đoković.
Baš kao što ljudi širom sveta vole Novaka Đokovića, ni CEO kompanije Lacoste ne krije svoje simpatije i to da je veliki Novakov fan.
Jedna od zanimljivijih stvari na društvenim mrežama koja se dogodila jeste da je Gibert Tieri (CEO kompanije Lacoste) čak jednom javno napisao da oni nikada za svoje zaštitno lice ne bi izabrali Nadala, te je očigledno da im je upravo Novak omiljeni sportista i to sa razlogom.
Kompanija Lacoste tehnički sponzor Novaka Đokovića, pružila je podršku najboljem teniseru sveta na duhovit način nakon njegove operacije kolena.
Naime, kada je Novak pre dva meseca doživeo povredu kolena zbog čega je morao da se podvrgne operaciji, u njegovu čast brend je objavio fotografiju dobro poznatog krokodila, ali ovog puta – sa zavojem na nozi, što je rezultiralo promenom logotipa kompanije Lacoste na trenutak. Novi logo ubrzo je postao viralan. Na profilu ga je podelio čak i Tjeri Gibert, izvršni direktor ove francuske kompanije.
Da stvar bude još zanimljivija, za dizajn je bio zadužen srpski dizajner Miroslav Vujović Graforidža i kojem je ovo jedan od mnogih genijalnih dizajnerskih poduhvata vezanih za Novaka.
“Brzo se oporavi i vrati u punu snagu. Hvala Grafi na kreativnosti”, piše na zvaničnom profilu brenda Lacoste.
View this post on Instagram
Novak i van terena nosi “Lacoste“ što je i pokazao na nedavnom “Vogue“ događaju u Parizu. Naime, Novak je tada nosio “Lacoste“ jaknu koje nema u slobodnoj prodaji, već je viđena samo na Paris Fashion Week-u.
@vogueadria Novak Djokovic shares what his career might have been if he hadn’t pursued tennis. #vogueadria #novakdjokovic #novakdjokovicedit #djokovic #vogue ♬ original sound – Vogue Adria
Naravno, nije u pitanju obična jakna tog brenda, već šuškavac sa fotografijom Rene Lakostom dok igra tenis na terenu, što su mnogi okarakterisali kao veoma “classy“ momenat.
Definitivno ne postoji teniser koji bi to bolje izneo od njega i ne, nismo ni malo pristrasni, već samo njemu pristaje da ponese to na sebi.
Verujemo da se sećate da je Novak osvojio Australian Open 2023. godine, a tim povodom je brend dizajnirao prvu Grand Slam jaknu za Đokovića i to sa brojem 22, a nakon toga i sa brojem 23.
@eurosport On the eve of #RolandGarros 2024, we look back to Novak Djokovic’s INCREDIBLE victory speech after winning Grand Slam No. 2️⃣3️⃣🏆 #tennis #ATP #Djokovic #GrandSlam ♬ original sound – Eurosport
Jakna se našla u slobodnoj prodaji, ali samo u 22 primerka zbog čega je ubrzo rasprodata.
S obzirom na to da je ovo godina sporta – kako zbog Vimbldona, tako i zbog Olimpijskih igara, Novak se našao na naslovnoj strani Vogue Adria, a u celom editorijalu je nosio “Lacoste“, čime je još jednom pokazao da moda i sport mogu i treba da idu zajedno.
@vogueadria Novak Djokovic shared with Vogue Adria his favorite song, that always puts him in a good mood. #vogueadria #novakdjokovic #vogue #cover ♬ original sound – Vogue Adria
Na kraju ove fantastične sportsko-modne priče dolazi i to da je Novak ove godine osvojio zlatnu medalju na Olimpijskim igrama, a “Lacoste“ mu nije ostao dužan, pa je jednom jednostavnom fotografijom poručio ovom teniskom magu šta misli.
View this post on Instagram
Na zvaničnom Instagramu ovog brenda osvanula je footgrafija crvene “Lacoste“ majice uz frazu “Not too bad“, a ako ste Novakov fan onda je nemoguće da ne znate o čemu se radi. Ukoliko ste slučajno propustili tu “lekciju iz gradiva“, više detalja možete saznati ovde.
“Nismo mogli da tražimo boljeg od tebe“, poručili su oni na kraju, a mi bismo samo dodali – i da ste hteli, definitivno nema boljeg!
Lepo saznanje.