
Postoji duboko, mračno značenje iza epizode Black Mirror koja je ostavila gledaoce u stanju šoka – i mnogi kažu da se osećaju „strašno“ nakon gledanja.
Ova distopijska naučno-fantastična antologija, koju je kreirao britanski pisac Čarli Bruker, već više od decenije baca nas u egzistencijalnu krizu, otkako se prvi put pojavila 2011. godine.
Ako ste ikada gledali Black Mirror, znate da se serija ponosi time što stavlja neprijatan fokus na mračnu realnost našeg tehnološki zavisnog sveta – i sa usponom veštačke inteligencije u stvarnosti, gledaoci kažu da nova sezona pogađa „previše blizu kuće“.
Sedma sezona je stigla na Netflix 10. aprila, ali neki gledaoci tvrde da nisu mogli da izdrže ni prvu epizodu – Common People.
Desetine njih su rekle da „otkazuju pretplatu“ zbog nje, dok su korisnici Reddita epizodu nazvali „jednom od najstrašnijih stvari koje su ikada videli“.
Dakle, šta se tačno desilo?
Upozorenje: Tekst sadrži spojlere za epizodu Common People
Bruker i ekipa su očigledno postigli ono što su želeli – da nas izbace iz zone komfora. Da nas uznemire. Možda čak i potresu, piše Unilad.
Common People obrađuje teme koje su nam sve poznatije: nedostupno zdravstvo, eksplozija veštačke inteligencije, stalno prisutne reklame – i kako bi tehnološke kompanije verovatno monetizovale i pravo na disanje, kad bi im se pružila prilika.
Epizoda prati bračni par, Majk (Kris O’Doud) i Amanda (Rašida Džouns), čiji opstanak zavisi od futurističke zdravstvene kompanije po imenu Rivermind Technologies.
Kada Amanda padne u komu i dobije razornu dijagnozu – terminalni tumor na mozgu – Rivermind nudi spasonosnu proceduru pomoću revolucionarne tehnologije.
Naravno, to dolazi uz pretplatu – koja počinje od 300 dolara mesečno.
Od tog trenutka počinje prava agonija: gledamo običan, radnički par – on građevinac, ona učiteljica – kako pokušavaju da isprate sve komplikovaniji i skuplji sistem pretplate.
Amanda mora da ostane u određenom radijusu od servera kompanije da bi preživela. Mora sve duže da spava, a onda, u jednom trenutku, počinje da izgovara reklame usred razgovora, a da toga nije ni svesna.
Rivermind uvodi nove „pakete“ – naravno uz dodatnu cenu – koji omogućavaju veći domet i manje reklama.
Ali par ne može da prati troškove, i jedan od najmračnijih trenutaka u epizodi prikazuje Majka kako izvodi ponižavajuće kaskaderske podvige na lajv-strimovima kako bi zaradio novac da plati pretplatu.
Na kraju, sve to postaje previše za njih. Gledaoci epizodu vide kao sarkastičan, mračan prikaz zdravstvenog sistema – naročito američkog – koji bi trebalo da spašava živote, a zapravo ljude gura u siromaštvo kroz brutalno visoke medicinske račune.
„Nisam mogao da izdržim da pogledam sve odjednom,“napisao je jedan Reddit korisnik.
„Užasna je zbog toga koliko liči na stvarnost.“
Epizoda takođe sugeriše da bi budućnost mogla pripasti samo najbogatijima, onima koji mogu da priušte i „porez na disanje“, ako dopustimo da zdravstvo i tehnologija u potpunosti komercijalizuju život.
Drugi gledaoci su ukazali na paralele sa stvarnim svetom: stalne promene uslova pretplata, nove pakete, reklame svuda… i pitanje – koliko će još trebati da dobijemo i „medicinski ad-tier model“?
Kreator serije, Čarli Bruker, rekao je za Tudum:
„Razmišljao sam: šta ako neko mora da se pretplati da bi preživeo? A onda – šta ako mu uz to još i puštaju reklame?“
Inspiraciju za reklame je dobio iz sopstvenog iskustva:
„Slušao sam mnogo podkasta gde voditelji usred rečenice stanu i počnu da reklamiraju proizvode, pa se onda vrate na temu. I pomislio sam: ‘E, ovo će biti smešno.’“
Da li ste pogledali epizodu Common People?
Pišite nam svoje utiske – jer ako vas je epizoda uzdrmala, znajte da niste jedini.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.