Pretraži

Ko je influenserka koja je lažirala humanitarnu akciju: Osnovala brend koji zarađuje milione, ušla u udžbenike na prestižnom univerzitetu, pa skandaloznim potezom obmanula javnost!

News
1
Foto: Greco/Fotogramma / Zuma Press / Profimedia

Poznata influenserka se može pohvaliti vrlo uspešnom influens karijerom, ali neki njeni loši potezi su je koštali i po nekoliko miliona evra.

Italijanka Kjara Feranji postala je prava internet senzacija u modnom svetu, a njen profil na Instagramu za sada broji nešto manje od 30 miliona pratilaca.

Svoju karijeru je započela od svog bloga “The Blond Salad“, te tako postala jedna od najpoznatijih modnih blogerki na svetu.

Njena gostovanja na događajima se naplaćuju i do nekoliko stotina hiljada evra, dok i njeni postovi na Instagramu imaju istu vrednost, a nekada i više.

Svoju karijeru započela je pre 12 godina za vreme studija. U to vreme ova uspešna preduzetnica bila je studentkinja Pravnog fakulteta u Bolonji koji je napustila tik pre završetka. Naime, zbog uspešne karijere napustila je fakultet iako su joj ostala svega tri ispita.

Kako se njena blogerska karijera razvijala, 2013. godine odlučila je da svoj blog transformiše u brend i u Los Anđelesu osnuje kompaniju TBS Crew (The Blonde Salad Crew) u kojoj je zaposlila desetak stručnjaka iz područja mode i lifestylea.

Nedugo nakon toga stvorila je i svoj zaštitni znak, oko koje namiguje, a osnovala je i online prodavnicu Chiara Ferragni Collection e-shop, preko koje prodaje svoju kolekciju obuće i ostalih proizvoda.

Njen brend trenutno je sastavni deo ponude u više od 300 maloprodajnih mesta, od Pariza do Njujorka. U svoj tim ljudi uključila je i svoju mlađu sestru Valentinu Feranji za koju je veoma vezana.

Njeno bogato iskustvo privuklo je i pažnju akademske zajednice, pa se njen primer sada koristi i u analizama poslovnog uspeha na poznatom univerzitetu Harvard. Uz to, 2017. godine osvojila je titulu najuticajnije svetske influenserke, a godinu dana ranije ugledni portal Forbes uvrstio ju je na listu uspešnih osoba ispod 30 godina.

Za ovu Italijanku kažu da je uticajnija i od „Vogue“, čiju je naslovnicu krasila, i to je bio prvi put da je neka modna blogerka bila na naslovnici modne biblije. Sarađivala je sa Diorom, Luj Vitonom, Maks Marom, Šanelom, Gučijem i ostalim prestižnim brendovima, a kako kaže, njena tajna leži u tome što je „uvek bila svoja“.

– Moja tajna je u tome što sam uvek bila svoja. Nikad se nisam previše trudila-  izjavila je jednom prilikom Kjara.

Međutim, u decembru 2023. godine, modna influenserka Kjara Feranji našla se u centru skandala zbog poteza koji je ona opisala kao „propust u komunikaciji“, a koji će je,  prema italijanskoj antimonopolskoj agenciji, koštati milion evra.

Naime, Kjara je organizovala humanitarnu akciju gde je u saradnji sa italjanskom poslastičarnicom Balocco pravila kolače za prodaju, a kako je ona tada obećala, prihod će ići u humanitarne svrhe.

Kjara je imala ideju da prihod ode u bolnicu za ispitivanje raka kostiju u Torinu, ali se to nije dogodilo.

Iako je influenserka želela da ovo bude human gest, ipak se našla na meti kritika i osuda zbog toga što je na kraju ovom humanitarnom akcijom zaradila samo – ona.

Njene kompanije nisu donirale ništa bolnici za istraživanje raka, uprkos njihovom obećanju. U međuvremenu, proizvođač kolača Balocco je dao jednokratni veliki iznos bolnici pre početka kampanje božićnih kolača. Međutim, nijedna druga donacija nije izvršena nakon početka prodaje, što je dovelo do zavaravanja svih koji su učestvovali u ovoj akciji.

U Instagram objavi, vidno uznemirena Kjara se izvinila zbog onoga što je nazvala „dobronamernim“ dogovorom koji je krenuo naopako. „Shvatam da sam napravila grešku u komunikaciji …“, rekla je.

U svojoj objavi, Kjara je rekla da će donirati milion evra bolnici u Torinu, ali dodala je da je kazna koju je dobila od AGCM-a nepravedna. Feranji i proizvođač kolača, Balocco, rekli su da će uložiti žalbu na odluku.

Povodom ove prevare se oglasila čak i Italijanska premijerka Đorđa Meloni.

„Pravi uzori koje treba slediti nisu influenseri koji zarađuju mnogo novca noseći odeću i pokazujući torbe … ili čak promovišući skupe kolače koji ljude navode da veruju da su dobrotvorni“, izjavila je ona tada.

Nakon ovog nemilog događaja Kjara je nastavila sa svojom influens karijerom, dok će se advokati i ostali bitni organi pobrinuti oko ovog, kako ona kaže, „nemilog događaja“.

Komentari (1)

  1. Influenseri su najveće zlo za medijski prostor. Svako je dobio mogućnost da objavljuje šta mu padne na pamet. Najgore od svega je što je mogućnost zloupotrebe i manipulacije neograničena i štetna.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Povezane vesti

Najnovije iz News