
Ovog jula, Netflix dodaje film „Red Eye“, jedan od najboljih trilera po mišljenju publike i kritičara — i to tačno mesec dana pre nego što film proslavi 20 godina od premijere.
Kada je Red Eye izašao 19. avgusta 2005. godine, reditelj Ves Krejven bio je pri kraju svoje karijere i pokušavao je da se udalji od horor žanra koji ga je proslavio.
„A Nightmare on Elm Street“ i „The Scream“ filmovi učinili su Krejvena legendom horora, ali „Red Eye“ mu je pružio priliku da pokaže šta ume i van svog uobičajenog repertoara. U tome je uspeo, stvorivši bezvremenski triler koji se i 2025. i te kako drži i koji na sajtu Rotten Tomatoes ima zavidnu ocenu od 80%.
Rejčel Mekadams i Kilijan Marfi su još uvek gradili svoje karijere kada su zajedno igrali glavne uloge u Red Eye, a film se u velikoj meri oslanja na hemiju i tenziju koju su doneli na ekran.
Mekadamsova tumači Lisu Rajzert, ženu koja u avionu sedi pored Džeksona Ripnera (Marfi), muškarca sa zlokobnim planom: ako mu ne pomogne u atentatu na visokoprofilnu metu, posledice će biti ozbiljne. Većina radnje dešava se upravo tokom leta, i to je jedan od razloga zašto je „Red Eye“ toliko napet.
Otkrivanje dodatnih detalja pokvarilo bi užitak, ali verujte – „Red Eye“ je klaustrofobičan triler sa divljim preokretom u trećem činu koji nećete očekivati.
Držeći većinu akcije unutar jednog zatvorenog prostora, film stalno pojačava pritisak na Lisu dok pokušava da se izvuče iz Džeksonove kontrole. Njegov adut je pretnja koja se tiče njenog oca Džoa (Brajan Koks), zbog čega je Lisa primorana da pronađe način da istovremeno osujeti Džeksonove planove i spasi oca.
Iako Lisin „pakleni let“ mora kad-tad da se završi, neke od najboljih scena dešavaju se upravo u avionu. Taj koncept dao je filmu jedinstven pristup koji ga izdvaja od drugih trilera.
„Poslednja devojka“ je naziv za junakinje koje prežive horor film. Krejven ih je stvorio više tokom svoje karijere, ali Lisa možda predstavlja prvu koja je taj arhetip prenela van horor žanra.
Mekadamsova je savršeno izabrana zbog svoje sposobnosti da istovremeno deluje ranjivo i snažno u ulozi Lise. Film takođe otkriva zašto Lisa ne pristaje tek tako na Džeksonove ucene — ali tu scenu nećemo spojlovati.
Pre nego što uđe u avion, Mekadamsova igra Lisu na drugačiji način — njen susret s Džeksonom na aerodromu deluje kao početak romantične komedije.
Ton filma se naglo menja, a ona se besprekorno prilagođava tom prelazu i ostaje uverljiva do kraja. Po našem mišljenju, zaslužuje počasno mesto među Krejvenovim heroinama, rame uz rame sa Nensi iz „A Nightmare on Elm Street“ i Sidni iz „The Scream“.
Gotovo dve decenije pre nego što je osvojio Oskara za najboljeg glumca u „Oppenheimeru“, Marfi još nije imao pravu priliku da pokaže sav svoj glumački potencijal.
Do tada je glumio u „28 Days Later“ i pojavio se kao Strašilo u „Batman Begins“. Iako su to bili sjajni filmovi, „Red Eye“ mu je omogućio da ode korak dalje u ulozi Džeksona — jednog od najzastrašujućih negativaca koje je ikada igrao.
U ranoj fazi filma postoji suptilan preokret — Džekson prelazi iz šarmantnog, potencijalnog avanturiste u očiglednu pretnju, ali Lisa to ne shvata dok već nije uhvaćena u njegovu mrežu. Sve scene nakon toga učvršćuju Džeksona kao zlikovca koji itekako može da ispuni svoje pretnje upućene Lisi i njenom ocu.
On nije natprirodni ubica — ali ne mora ni da bude da bi bio zaista zastrašujuć. Umesto toga, on je hiperbudan, proračunat negativac koji stalno pronalazi način da demonstrira svoju dominaciju nad Lisom. Ali to bi na kraju moglo da mu dođe glave.
Red Eye će biti dostupan na Netflixu od 1. jula.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.