

Filmovi snimani za Netflix ne bi trebalo da se kvalifikuju za Oskare, smatra Džejms Kameron.
Slavni reditelj izneo je ovaj stav u podkastu „The Town With Matthew Belloni“, povodom izlaska njegovog najnovijeg filma „Avatar: Vatra i Pepeo“, koji stiže sledećeg meseca.
Beloni je upitao Kamerona šta misli o vestima da se Netflix nadmeće sa Komkastom i Paramountom za kupovinu Warner Brosa – Kameron navija za Paramount i rekao je da bi „Netflixova kupovina giganta bila katastrofa“.
Dodao je da je „direktor Netflixa Ted Sarandos javno izjavio da su bioskopski filmovi mrtvi“. Beloni mu je odgovorio: „Sada obećava bioskopska prikazivanja ako kupi Warner Bros.“

Prošle nedelje, Variety je potvrdio da se Netflix obavezao da će nastaviti da prikazuje filmove Warner Brosa u bioskopima kao deo svoje ponude za preuzimanje kompanije.
„To je mamac za budale“, rekao je Kameron. „’Pustićemo film nedelju dana ili deset dana. Ispunićemo uslov za kvalifikacije za Oskara.’ Po meni, to je trulo do srži. Film treba da bude snimljen kao film za bioskope, a Oskari za mene nemaju smisla ako ne znače bioskopsko iskustvo. Mislim da su kompromitovani i mislim da je to užasno.“
Na pitanje da li bi Netflixovi filmovi trebalo da budu podobni za nominacije za Oskara, Kameron je rekao da ne misli tako – osim ako Netfliks ne promeni svoju strategiju distribucije i pusti filmove u 2.000 bioskopa na mesec dana.
U poslednjih nekoliko godina, više Netflixovih filmova bilo je u trci za nagradu za najbolji film. Prvi je bio „Roma“ 2019. godine, a sledili su „Irac“, „Suđenje Čikaškoj sedmorki“, „Moć psa“ i „Emilija Perez“.
Nijedan od njih još uvek nije osvojio prestižnu nagradu, iako su Alfonso Kuaron i Džejn Kempion osvojili Oskare za najbolju režiju – Kuaron za „Romu“, a Kempion za „Moć psa“.
Ove godine, filmovi poput „Frankenštajn“, „Snovi na pruzi“ i „Džej Keli“ mogli bi da budu u trci za nagrade. Međutim, svi su imali ograničena bioskopska prikazivanja pre nego što su završili na Netflixu.
Kameron je, inače, do sada osvojio tri Oskara, a sva tri su bila za „Titanik“ 1998. godine. „Avatar“ je bio nominovan za još tri nagrade 2010, dok je njegov prvi nastavak, „Put vode“, bio u trci za jednu nagradu 2023. godine.
„Avatar: Put vode“ je za dve nedelje prikazivanja zaradio milijardu dolara
„Vatra i Pepeo“, drugi nastavak, imao je svetsku premijeru u holivudskom Dolbi teatru 1. decembra, a u SAD i Velikoj Britaniji biće zvanično objavljen 19. decembra. Još dva nastavka trenutno su planirana za 2029. i 2031. godinu.
NME je dao „Avataru: Put vode“ četiri zvezdice i recenziju povodom njegovog izlaska, napisavši: „Veći, smeliji i definitivno bolji od originala, ‘Avatar: Put vode’ pomera tehničke granice filma, a da se ne oseća kao naučni eksperiment. Zaista mora da se pogleda na najvećem mogućem ekranu, kroz par nezgrapnih 3D naočara. Za razliku od prvog dela, ovaj doživljaj nećete skoro zaboraviti.“
Još jedan projekat Džejmsa Kamerona, koncertni film Bili Ajliš „Hit Me Hard And Soft: The Tour“, biće objavljen u 3D formatu 20. marta sledeće godine, kako je pevačica najavila prošle nedelje.










Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.