Pretraži

ZBOGOM REKLAMAMA: Mozila želi da Vam pomogne da se rešite YouTube preporuka

Hi-Tech
0
Photo: Pixabay.com

Nova ekstenzija bi trebalo da detaljnije istraži načine na koje YouTube bira preporuke, a kako bi korisnici bolje razumeli kako rade algoritmi. Mozilla je još 2019. počela da prikuplja svedočanstva korisnika, te se još tada zaključilo da sistem funkcioniše na pomalo neobičan, te nepoželjan način.



Naime, neobični primeri su ukazali na to da algoritmi sadržaje biraju po pomalo jezivoj logici, pa je jedan korisnik svedočio o tome da je nakon što je tražio materijale o Vikinzima počeo da dobija preporuke za sadržaje koji se bave prevlašću bele rase, dok je drugi nakon što je pogledao nekoliko videa u kojima junaci padaju sa bicikla počeo da u preporukama dobija snimke fatalnih saobraćajnih nesreća.

Otkriveni problemi ukazuju na to da algoritmi za preporuke funkcionišu po logici koja bi mogla da postane problematična, a problem je i u tome što se eksperti najviše bave Facebook-om kada su dezinformacije u pitanju, dok druge platforme ostaju u pozadini. Budući da je teško izvući zaključke iz pisanih ili usmenih anegdota, na scenu stupa pomenuta ekstenzija, čiji je zadatak da Mozilla-u obaveštava o tome koliko često neki korisnik posećuje YouTube, ali bez prikupljanja privatnih podataka, te informacija o tome šta korisnik gleda.

Tagovi

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Hi-Tech