Facebook i Instagram su obećali da će lajkovima ukinuti vidljivost, ali samo ako korisnici tako izaberu.
Činjenica je da socijalne mreže danas oblikuju društvo i način razmišljanja, naročito među mlađim generacijama koje se i ne sećaju vremena pre lajk ere. To je velika odgovornost, pa je neophodno da se odluči šta ja važnije: prihodi ili mentalno zdravlje korisnika.
Dugogodišnja rasprava oko Instagram lajkova završila se sredinom aprila, baš kao što se i očekivalo: odluka o tome da li žele da vide broj lajkova ili pa ne prepuštena je korisnicima.
Platforma već testira novu opciju koja omogućava da se izabere sudbina lajkova, pa korisnici tako mogu da odluče da ne žele da vide broj lajkova na postovima drugih, na sopstvenim sadržajima, a mogu i da nastave po starom.
Nova opcija je stigla mesec dana nakon što je Instagram"slučajno" sakrio broj lajkova za veliki broj korisnika, u čemu su mnogi prepoznali ekperiment koji traje od 2019. godine. Naime, eksperti pokušavaju da utvrde da li nevidljivost lajkova utiče na smanjenje pritiska kada su društvene mreže u pitanju. Od početka je jasno da nova opcija nije dobrodošla, posebno zbog toga što šteti influenserima koji su važan deo industrije, ali zbog običnih korisnika koji se diče brojem lajkova.
Instagram akciji se pridružio i Facebook, pa korisnici od sada mogu da biraju da li žele vidljive ili nevidljive lajkove. Izbor je tako prepušten njima, budući da se pretpostavlja da bi mnogi napustili platforme da su im lajkovi ukinuti. Ostaje da se vidi hoće li nova funkcija zaživeti i korisnike osloboditi pritiska koji nastaje usled želja za prihvatanjem.
Comments (0)
There are no comments. Be the first and leave a comment.