Pretraži

Spotify dodaje funkciju za preporuku muzike, evo zašto se pojedinim izvođačima to neće svideti

Hi-Tech
0
Photo: Pixabay.com

Spotify nudi novi promotivni alat, nazvan Showcase. Kada postavite Showcase oglas, on će se pojaviti na početnim stranicama ili ekranima korisnika kao baner pod nazivom “You Might Like”.



Spotify preporučuje da se koristi ne samo za promociju nove muzike, već i za informisanje slušalaca o manje poznatim pesmama i širem kontekstu novih izdanja. 

Showcase je delom dizajniran da promoviše muziku koju ste već objavili. Na primer, možete koristiti Showcase uoči objavljivanja novog EP-a kako biste obavestili slušaoce o vašim prethodnim izdanjima i uzbudili ih zbog vaše nadolazeće objave. Ili ga možete koristiti kako biste zadržali interesovanje za nedavno izdanje kada se povuklo iz plejlista nove muzike.

Ova funkcija je deo šireg seta alatki za umetnike koje su već bile najavljene, uključujući Marquee, koji je fullscreen oglas za nova izdanja usmeren prema prethodnim slušaocima, i alatku Discovery Mode, koja omogućava umetnicima i njihovim timovima da daju prioritet određenim pesmama u algoritmima Spotify-ja. Spotify je takođe dodao alatke koje pomažu u prodaji ulaznica za koncerte i merchandise. Showcase je dostupan u SAD-u i biće dostupan u više tržišta u narednim mesecima.

Photo: pixabay.com

Photo: pixabay.com

 

Neće pomoći bendovima sa malim budžetom

Kao i većina online oglašavanja na najboljim servisima za strimovanje muzike, Showcase je namenjen umetnicima sa dubokim džepovima – ili verovatnije, njihovim izdavačkim kućama i menadžmentu. Naplaćuje se po osnovu cene po kliku, pa plaćate samo za rezultate, a sistem neće prikazivati vaše oglase ljudima koji su već strimovali pesmu u poslednjih 28 dana.

Međutim, početna cena od 0,40 dolara po kliku znači da će vam trebati mnogo ljudi da se isplati. I dok Spotify ne objavljuje svoje stope plaćanja po strimu, višestruki izvori kao što su USA Today i New York Times tvrde da se stopa kreće između 0,004 i 0,008 dolara po strimu. Umjetnici koji će najviše profitirati od ovoga su oni sa bogatim katalogom, prodajom ulaznica za koncerte i merchandise-om. Drugim rečima, umetnici koji su već prilično uspešni.

Uprkos svim marketinškim izjavama o “iznošenju prave muzike pravim fanovima u pravo vreme”, ovde govorimo o plaćenom oglašavanju. To znači da postoji zabrinutost za muzičare koji nemaju duboke džepove i budžete za oglašavanje: kakav podsticaj ima Spotify da prikaže vašu muziku ako ne plaćate? Umetnici koji su izgradili svoje pratioce na platformama kao što su Facebook i Instagram, sada u vlasništvu Meta kompanije, videli su kako im se dosezi gotovo preko noći smanjuju jer je naglasak na prodaji oglasa značio da se vaši neplaćeni postovi nisu prikazivali novim ljudima; nisu dolazili ni do onih koji su specifično izabrali da vas prate.

Ne sugerišemo da Spotify radi isto, ali se pitamo gde se umetnici sa niskim budžetima i bez budžeta uklapaju u sve ovo, kada Spotify čak i najuspešnijim umetnicima govori da je najbolji način da korisnici otkriju njihovu muziku putem plaćenog oglašavanja kako bi preskočili algoritamske redove. Kakav podsticaj ima Spotify da istakne muziku kada može da zaradi tako što će vas naterati da istaknete svoju muziku?

Tagovi

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Hi-Tech