Kjara Feranji, italijanska modna ikona i jedna od najuticajnijih influenserki sveta, poslednjih godina prošla je kroz vrtoglave uspone, a onda i dramatične padove.
Njena priča je više od svetlucavih naslovnica i milionskih zarada — to je životna saga o ambiciji, greškama, javnom sramu i pokušaju iskupljenja.
Rođena 7. maja 1987. u Kremoni kao najstarija ćerka zubara i spisateljice, Kjara je rano zakoračila u svet mode. Kao tinejdžerka, bila je model agencije Beatrice u Milanu. Ipak, modna pista nije bila njena krajnja destinacija.
Godine 2009, pokrenula je blog The Blonde Salad zajedno sa tadašnjim dečkom Rikardom Pocoijem. Blog je ubrzo prerastao u fenomen i 2013. se transformisao u uspešnu kompaniju TBS Crew sa sedištem u Los Anđelesu.
Kjara je ubrzo lansirala sopstveni modni brend Chiara Ferragni Collection koji je obuhvatao obuću i aksesoare. Njena kolekcija našla se u preko 300 prestižnih prodavnica širom sveta, a Feranji je sarađivala sa Diorom, Gučijem, Šanelom i Luj Vitonom. Postala je i prva modna blogerka na naslovnici Voguea, a njena priča našla se i u studijama na Harvard Business School.
Uspon je bio meteorski, ali je pad bio jednako dramatičan. U decembru 2023, Kjara je pokrenula humanitarnu kampanju prodaje tradicionalnih italijanskih božićnih kolača pandoro u saradnji sa kompanijom Balocco. Kupcima je rečeno da će prihod ići u humanitarne svrhe — za istraživanje raka kostiju kod dece u bolnici Regina Margherita u Torinu.
View this post on Instagram
Istraga italijanske antimonopolske agencije otkrila je suprotnu istinu: iako je Balocco unapred donirao 50.000 evra, nijedan cent od prodaje kolača nije otišao bolnici. Feranji je za kampanju inkasirala više od milion evra. Skandal, poznat kao Pandorogate, izazvao je bes javnosti i kaznu od milion evra.
Godine 2024. afera je poprimila i sudski epilog — Kjara se našla na optuženičkoj klupi zbog teške prevare, a mediji su je nemilosrdno razapeli. Pandorogate je bio toliko uticajan da je italijanski parlament usvojio zakon „Ferragni Law“, kojim su pooštreni propisi za influensere sa preko milion pratilaca.
Posledice nisu bile samo pravne. Najmanje pet velikih brendova prekinulo je saradnju sa Feranji, uključujući Safilo i Pigma, a čak je i Coca-Cola otkazala već snimljenu reklamu. Njena reputacija poslovne žene i javne ličnosti ozbiljno je poljuljana.
U februaru 2024. usledio je još jedan udarac — razvod od supruga, repera Fedeza, sa kojim ima dvoje dece. Iako su pokušali bračno savetovanje, brak je okončan usled nepremostivih razlika.
Par je postigao dogovor o zajedničkom starateljstvu bez alimentacije.
Dodatnu težinu situaciji dale su medijske spekulacije o Fedezovim aferama i njegovoj brzoj vezi sa francuskom manekenkom Garans Autije.
Ipak, 2025. godina donosi promenu. Kjara je sklopila sporazum sa udruženjima potrošača — platiće 200.000 evra u humanitarne svrhe i obeštetiti kupce spornih kolača. To je bio njen prvi korak ka iskupljenju.
Na privatnom planu, njen život je krenuo novim tokom. Počela je vezu sa Đovanijem Tronketijem, naslednikom imperije Pirelli. Njihovu povezanost dodatno je učvrstila činjenica da njihova deca pohađaju istu školu. Đovani je postao njena najveća podrška dok obnavlja i svoj poslovni imperijum.
Na poslovnom planu, Feranji je povratila saradnju sa nekoliko manjih brendova, a modna linija Goa Cosmetics pomogla joj je da prebrodi najteže mesece 2024.
Kjara Feranji danas nije samo modna influenserka — ona je postala simbol i uspeha i opasnosti koje nosi svet društvenih mreža, slave i uticaja. Njena priča pokazuje kako i najveći mogu doživeti vrtoglave uspone, ali i ozbiljne padove kada se pređu granice poverenja publike i odgovornosti prema javnosti.
„Nova godina, novi život,“ poručila je nedavno. Iako pokušava da ostavi teške trenutke iza sebe, ostaje pitanje da li će javnost i tržište biti spremni da joj pruže drugu šansu.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.