
Nakon 37 godina na čelu američkog izdanja magazina „Vog”, glavna urednica Ana Vintur povlači se sa te pozicije.
Dugogodišnja glavna urednica, koja se pridružila „Vogu” 1988. godine, saopštila je vest zaposlenima na jutarnjem sastanku 26. juna.
Časopisi The Daily Front Row, WWD i Business of Fashion potvrdili su da dugogodišnja urednica ovog „modnog biblijskog izdanja” napušta svoju ulogu vođenja mesečnog magazina.
„Vog” će tražiti novu osobu za poziciju glavnog urednika za SAD (koja će izveštavati Vinturovu), dok će Ana Vintur ostati na funkcijama glavne direktorke za sadržaj kompanije Condé Nast i globalne uredničke direktorke magazina „Vog”, nadgledajući sve njihove brendove širom sveta, uključujući Vanity Fair, GQ, Architectural Digest i druge.
„Svako ko se bavi kreativnim poslom zna koliko je važno da nikada ne prestaneš da rasteš u svom radu. Kada sam postala urednica ‘Voga’, želela sam da dokažem svima koji žele da slušaju da postoji nov, uzbudljiv način da se zamisli jedan američki modni magazin”, rekla je Vinturova zaposlenima u četvrtak.
Nastavila je: „Danas mi je najveće zadovoljstvo da pomažem novoj generaciji strastvenih urednika da se probiju sa sopstvenim idejama, podržani svežim i uzbudljivim pogledom na to šta jedna velika medijska kuća može biti. I upravo takvu osobu sada tražimo da postane novi glavni urednik američkog izdanja ‘Voga’.”
Ana Vintur je objasnila da će mnoge njene odgovornosti u vezi sa „Vogom” ostati iste, „uključujući i to da vrlo pažljivo pratim modnu industriju i kreativnu kulturnu silu kakva je naš izuzetni Met bal, kao i usmeravanje budućih izdanja Vogue World događaja, kao i sve druge originalne, hrabre ideje koje osmislimo… i podrazumeva se da planiram da ostanem urednica za tenis i pozorište magazina ‘Vog’ zauvek.”
„Ali koliko će biti uzbudljivo,” zaključila je, „raditi rame uz rame sa nekim novim ko će nas izazivati, inspirisati i naterati sve nas da razmišljamo o ‘Vogu’ na bezbroj novih načina.”
Ana Vintur je svoju karijeru u „Vogu” započela 1988. godine, preuzevši poziciju od tadašnje glavne urednice Grejs Mirabele. Odmah je počela da preoblikuje magazin, a jedan od njenih prvih poteza ušao je u istoriju.
Na njenoj prvoj naslovnoj strani (iz novembra 1988), nalazila se manekenka Mikaela Berku u farmerkama od 50 dolara (što je bio prvi put da se teksas pojavio na naslovnici „Voga”) i džemperu modnog kreatora Kristijana Lakroa vrednom 10.000 dolara. Fotografiju je napravio čuveni Peter Lindberg i imala je opušten, neformalan duh.
„To je bilo potpuno drugačije od dotadašnjih naslovnica ‘Voga’ – sa puno šminke i velikim nakitom. Ovo je kršilo sva pravila,” rekla je Vintur 2012. godine. „Kasnije su ljudi toj slici pripisivali razne značenja: da je to bila kombinacija ‘visoke’ i ‘niskobudžetne’ mode, da je Mikaela trudna, da je to neka verska poruka… ali ništa od toga nije bilo tačno. Jednostavno sam pogledala tu sliku i osetila da vetrovi promene duvaju. A ne možete tražiti više od naslovnice od toga.”
Ova revolucionarna naslovnica najavila je i jednu od njenih ključnih inovacija u magazinu – uvođenje poznatih ličnosti na naslovne strane. Tako je otvorila potpuno novu eru u dizajnu naslovnica, koju su potom sledili i drugi magazini.
Tokom svoje uredničke karijere, Vinturova je na naslovnim stranama „Voga” predstavila brojne poznate ličnosti. Njena prva takva naslovnica bila je sa Madonom 1989. godine, a kasnije su usledile Rijana, Kim Kardašijan, Britni Spirs, Lejdi Gaga i mnoge druge.
Ana Vintur ima i ključnu ulogu u godišnjem Met Gali, gde je kopredsedavajuća zajedno sa brojnim holivudskim zvezdama. Ona organizuje događaj, učestvuje u biranju teme i dres koda, sastavlja listu zvanica i nadgleda ceo tok večeri.
Tokom godina, otvoreno je govorila o svojoj ljubavi prema Met Gali, a nedavno je izjavila koliko je ovogodišnja gala „Superfine: Tailoring Black Style” bila značajna.
„Svaka je različita, ali ova je bila posebno dirljiva i važna,” rekla je za ABC dok se uspinjala stepenicama čuvenog muzeja. „U ovom političkom trenutku, muzej je stavio ogroman fokus na crnački stil. Dizajneri predstavljeni u ovoj izložbi za mene znače radost, samopouzdanje, kreativnost i još više samopouzdanja.”
Njena dugogodišnja reputacija strogog i zastrašujućeg šefa veruje se da je inspirisala lik Mirande Prisli u knjizi „Đavo nosi Pradu“, koju je napisala njena bivša asistentkinja Loren Vajsberger. Kasnije je po knjizi snimljen i film sa En Hatavej i Meril Strip u glavnim ulogama.
Vajsbergerova je tvrdila da je inspiraciju crpela iz priča koje su joj prijatelji iz industrije pričali o svojim šefovima, ali mnogi su taj tip ličnosti odmah povezali sa Vintur. Kada je film premijerno prikazan 2006. godine, Ana Vintur je na premijeru došla – u Pradi.
Godine 2009. je otvorila vrata javnosti i dozvolila kamerama da zavire u sveti svet „Voga” tokom priprema za čuveno „septembarsko izdanje”. Dokumentarac „The September Issue“ prikazivao je svakodnevne zadatke Ane i njenog tima dok su pripremali do tada najveće izdanje. Bio je to jedan od prvih stvarnih pogleda iza kulisa „modne biblije.”
Godine 2013. postala je umetnička direktorka kompanije Condé Nast, a 2019. dobila je i treću titulu – globalna savetnica za sadržaj.
Njena zamena na mestu glavne urednice „Voga“ još uvek nije imenovana.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.