Od video-kluba do svetskog streaming giganta: 13 zanimljivih (i malo poznatih) činjenica o Netflixu koje će vas iznenaditi

Popcorn
0
netflix
Foto: Juan Diego Oliva Plaza / Alamy / Alamy / Profimedia

Iako se čini da iz dana u dan niču novi striming servisi, prvi veliki igrač na toj sceni — Netflix — i dalje drži tron. Ova striming imperija i dalje ima više korisnika nego bilo koji konkurent, uprkos vernosti publike servisima poput Disney+ ili Hulu, kao i ozbiljnoj konkurenciji iz Amazon Prime-a.

Ipak, Netflix se u poslednje vreme suočava s kritikama korisnika, pre svega zbog sve viših mesečnih pretplata i odluke da stane na put deljenju lozinki.

Uprkos zamerkama, kompanija ne pokazuje znakove usporavanja — naprotiv, izgleda odlučna da osvoji ceo svet striminga. U nastavku vam donosimo 13 zanimljivih (i malo poznatih) činjenica o Netflixu koje će vas sigurno iznenaditi!


Blockbuster je odbio da kupi Netflix

Pre više od 20 godina, dok smo još svi iznajmljivali filmove u lokalnoj videoteci, Blockbuster — tada neprikosnoveni lider kada su u pitanju iznajmljivanje kaseta i DVD-jeva — imao je priliku da kupi Netflix. U to vreme, Netflix je bio mala firma koja se bavila iznajmljivanjem DVD-jeva putem pošte, i osnivači su bili spremni da prodaju.

Prema pisanju Newsweeka, Netflix je 2000. godine ponuđen Blockbusteru za 50 miliona dolara. Odgovor je bio: „Ne, hvala.“ Ostatak je istorija — kako je svet prešao na striming, Blockbuster je izgubio korak i ostala je samo jedna prodavnica u Bendu, Oregon, piše Financebuzz.


Netflix je 2022. godine imao više hitova nego ikad

U pismu akcionarima iz oktobra 2022, Netflix je naveo da su u tom kvartalu zabeleženi neki od najgledanijih naslova u istoriji platforme. Među njima su tri serije — Monster: The Jeffrey Dahmer Story, Stranger Things (sezona 4) i Extraordinary Attorney Woo — kao i dva filma: The Gray Man i Purple Hearts.


Netflix zauzima 7,6% vremena gledanja TV-a u SAD

U istom pismu naveli su i da Netflix zauzima ubedljivo najveći deo vremena koje Amerikanci provode uz TV. Konkretno, 7,6% ukupnog TV vremena otpada na Netflix, što je 2,6 puta više nego što se provodi na Amazon Prime, i 1,4 puta više nego na Disney+ i Hulu zajedno.

Foto: True Images / Alamy / Alamy / Profimedia

Zadržavaju format „bindžovanja“

Iako su se pojavile sumnje u održivost modela objavljivanja cele sezone odjednom (tzv. binge model), Netflix je odlučan da ga zadrži. Naveli su da ovaj pristup povećava angažovanost korisnika, posebno kod novih naslova — poput serije Monster: The Jeffrey Dahmer Story i globalnog hita Squid Game.


‘Squid Game’ je i dalje najgledanija serija ikad

Korejska drama Squid Game i dalje drži rekord — korisnici su proveli čak 1,65 milijardi sati gledajući ovu seriju o ljudima koji učestvuju u smrtonosnim igrama ne bi li se rešili ogromnih dugova. Serija je Netflixu donela šest nagrada Emi, uključujući za režiju, scenografiju i glavnu mušku ulogu (Li Džung-džae).


Korisnici su gledali 1,35 milijardi sati 4. sezone Stranger Things

Kultna sci-fi serija Stranger Things (inspirisana osamdesetim godinama) zauzela je drugo mesto po gledanosti — samo četvrta sezona imala je 1,35 milijardi sati gledanja, što je najviše ikada za neku seriju na engleskom jeziku na platformi.

netflix
Foto: Denis Rozhnovsky / Alamy / Alamy / Profimedia

„Basic with Ads“ plan je pokrenut u 12 zemalja

Krajem 2022. Netflix je predstavio novi, jeftiniji plan koji uključuje reklame — za 6,99 dolara mesečno. Trenutno je dostupan u 12 zemalja, uključujući SAD. U ovom planu korisnici gledaju otprilike pet minuta reklama na svakih sat vremena sadržaja.


Osnovan je davne 1997. godine

Netflix je nastao 1997. kao firma za iznajmljivanje video materijala. Osnivači Rid Hejstings i Mark Rendolf pokrenuli su servis u vreme kada su VHS kasete bile standard. Online pretplata uvedena je dve godine kasnije, 1999.


Globalno širenje počelo je tek 2010. godine

Prvo internacionalno tržište koje je Netflix osvojio bilo je kanadsko, 2010. godine. Nakon toga, proširili su se na skoro ceo svet — danas su dostupni u čak 190 zemalja.


Prvi Oskar osvojili su 2017. godine

Netflix je prvi Oskar osvojio 2017. za dokumentarac The White Helmets, u kategoriji najbolji kratki dokumentarni film. Film govori o volonterima spasiocima u Siriji. Kasnije su osvojili još nekoliko Oskara, uključujući tri za film Roma 2019.


Eksplozivan rast korisnika tokom pandemije

Sećate se Tiger King-manije? U prvom kvartalu 2020. Netflix je dobio čak 15,7 miliona novih pretplatnika. To je rast od 22,8% u odnosu na prethodnu godinu — a sve zahvaljujući lockdown-u i velikoj potražnji za sadržajem dok su ljudi širom sveta ostajali kod kuće.


Netflix ulaže u video-igre

Mnogi ni ne znaju da Netflix nudi i igrice. Korisnici imaju pristup više od 40 mobilnih igara uključenih u pretplatu, a kompanija planira još 55 novih naslova. Posebno su zadovoljni igrama koje su povezane sa serijama i filmovima sa platforme.


Još uvek iznajmljuju DVD-jeve

I pored globalnog uspeha, Netflix nije u potpunosti napustio svoje korene. U SAD-u i dalje nude DVD plan — korisnici mogu da iznajmljuju 1, 2 ili 3 diska istovremeno, po cenama od 9,99 do 19,99 dolara mesečno.

Možda vam deluje da Netflix krije sve ove informacije, ali kompanija ih je rado podelila u svom kvartalnom pismu akcionarima. Iako konkurencija ulaže ogromne sume da bi ih sustigla, Netflix za sada čvrsto drži poziciju lidera — i čini se da planira da tu i ostane, bez obzira na nove modele pretplate i izazove tržišta.

Izvor:  IDJTV/Financebuzz

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Povezane vesti

Najnovije iz Popcorn