
Romantične komedije su žanr koji kombinuje humor i ljubavnu priču, često donoseći laganu, toplu i zabavnu atmosferu. Ovi filmovi nas uče da je ljubav ponekad haotična, puna nesporazuma i komičnih situacija, ali da na kraju sve može da se sredi uz malo sudbine, hrabrosti i, naravno, dobrog scenarija.
Jedan od razloga zašto ljudi vole romantične komedije jeste to što nude beg od stvarnosti i podsećaju nas na lepotu zaljubljivanja. Bilo da se radi o klasičnim filmovima poput Kad je Hari sreo Sali i Zapravo ljubav, ili modernim hitovima poput Ludo, glupo, ljubav i Kako izgubiti dečka za 10 dana, svaka romantična komedija ima svoju formulu – dvoje ljudi koji se sreću, prolaze kroz niz prepreka i na kraju shvate da su jedno za drugo.
Na kraju, bez obzira na to da li si ljubitelj ovog žanra ili ne, romantične komedije su tu da nas podsete da ljubav može biti zabavna, nepredvidiva i vredna svih nesavršenosti koje dolaze s njom.
U čast Dana zaljubljenih, odnosno praznika kada svi žude za vremenom provedenim uz romantične komedije, donosimo vam listu 10 popularnih, beskrajno zabavnih i filmova ispunjenih ljubavlju.
Ova adaptacija romana Kevina Kvana u režiji Džona M. Čua postigla je veliki uspeh kada je u pitanju reprezentacija i oživela letnji romantični film, donoseći laganu, duhovitu priču ispunjenu hemijom između glavnih glumaca, Konstans Vu i Henrija Goldinga.
Golding, kao Nik, donosi šarm i eleganciju, dok Vu briljira u ulozi ambiciozne Rejčel, koja pokušava da pronađe ravnotežu između ljubavi prema svom bogatom singapurskom dečku i svog identiteta kao ćerke kineske samohrane majke. Priča dostiže vrhunac u raskošnom venčanju iz snova, gde razmenjeni pogledi između Vu i Goldinga predstavljaju podsetnik koliko romantična komedija može biti moćna i dirljiva.
Ne možete zamisliti romantičnu komediju bez Sandre Bulok, koja je pronašla rani uspeh u ovom žanru („Love Potion No. 9“, „While You Were Sleeping“), pre nego što se u sredini karijere posvetila isključivo romantičnim dramama, komedijama i ozbiljnijim projektima. Ali u paru sa Rajanom Rejnoldsom u ovom neočekivanom hitu, vratila se u vrhunsku formu.
Bulok glumi hladnu, ambicioznu urednicu izdavačke kuće koja se suočava sa deportacijom u rodnu Kanadu, dok je Rejnolds njen skromni (ali zgodni) asistent, kojem je obećano unapređenje ako je oženi radi vize. Njih dvoje, puni šarma, briljiraju u međusobnoj razmeni „oružanog“ sarkazma i suve duhovitosti. Dodatni poeni idu komičarskoj legendi Beti Vajt, koja krade svaku scenu u ulozi ekscentrične bake Sandre Bulok.
Nepopravljivi zavodnik Džejkob (Rajan Gosling) konačno pronalazi dostojnog protivnika u stidljivoj, ali britkoj Hani (Ema Stoun), koja ga uz pomoć iskrenog razgovora navodi da spusti gard — i skine košulju. Dodatna komplikacija? Oboje ne znaju da Džejkob u isto vreme služi kao ljubavni trener Haninom ocu, Kalu (Stiv Karel), koji pokušava da se snađe u svetu sastanaka nakon razdvajanja od supruge Emili (Džulijen Mur), koja ga je prevarila.
U vrtlogu isprepletanih zapleta, upravo priča o Džejkobu i Hani najviše osvaja — film savršeno koristi Stounin prirodni šarm i seksepil bez truda, dok Gosling jednostavno blista u svojoj ulozi (njegov lik je suštinski oličenje čuvenog „Hey Girl“ imidža).
Džejson Sigel koristi svoj šarm „običnog momka“ kako bi oživeo Pitera Bretera, depresivnog kompozitora za forenzičku TV seriju, koji prolazi kroz raskid sa njenom narcisoidnom glavnom zvezdom, Sarom Maršal (Kristen Bel). Ubrzo nakon raskida, Piter beži na Havaje, gde započinje novu romansu sa spontanom i prizemnom hotelskom recepcionarkom Rejčel (Mila Kunis) — samo da bi otkrio da se i Sara sa svojim novim dečkom odmara u istom rizortu.
Producent Džad Apatou ostavlja svoj prepoznatljiv pečat kroz urnebesni, ponekad vulgarni humor, ali ono što ovaj film izdvaja jeste način na koji tretira ženske likove: one su kompleksne, svesne svojih mana i aktivno rade na sebi, dok pritom uživaju u seksu bez osećaja krivice! Rasel Brend briljira u ulozi Aldusa, Sarinog novog momka — pretencioznog, „duhovnog“ rokera koji je parodija samog sebe. Sa eksplicitnim šalama i iskrenim emotivnim trenucima, ovaj film je romantična komedija koja zaista ima ponešto za svakoga!
Pred izlazak filma, svi su pričali samo o tome kako je Rene Zelveger dobila 15 kilograma da bi igrala „usamljenu“ heroinu u modernoj verziji Ponos i predrasude. Ali njena stvarna gluma — kao nespretne, ali neustrašive britanske novinarke — učinila je ovaj film neodoljivim. Uz nju, Hju Grant briljira kao njen šarmantno odvratni šef i zavodnik Danijel Kliver, dok Kolin Firt u svom prepoznatljivom suzdržanom stilu donosi lik njenog „pravog“ Marka Darsija.
Dodajte tome briljantnu ekipu koja s lakoćom ispaljuje prepoznatljive „Ričard Kertis“ replike, i dobijate romantičnu komediju toliko dobru da je izrodila dva nastavka — i legendarni filmski trougao koji obožava ceo svet!
Devedesete su bile opsednute Šekspirovim adaptacijama, od Romea + Julije do My Own Private Idaho, ali nijedna nije ostavila tako jak utisak kao 10 stvari koje mrzim kod tebe. Ova pankerska verzija Ukroćene goropadi, smeštena u srednju školu u Sijetlu, lansirala je u zvezde tadašnje novajlije Hita Ledžera i Džuliju Stajls.
Džulija igra Kat Stratford, buntovnu devojku koja dolazi u školu uz zvuke Džoan Džet i preferira tajlandsku hranu, feminističku književnost i „besnu muziku indie-rock pravca“. Naravno, Hitov lik Patrik Verona pokušava da je osvoji spominjanjem Bikini Kill i The Raincoats – što je za holivudski film bilo neverovatno neobično. Uz sve to, čak i njihovi štreberski drugari uspevaju da pronađu ljubav na maturi, kroz urnebesno poetsko udvaranje u duhu samog Šekspira.
Iako je teško zanemariti ružičastu patinu o seksualnim radnicima i miris belog muškog privilegovanog stava koji film nosi, Džulija Roberts je dala nezaboravan i briljantan performans. Oduševljena i ranjiva, tada 21-godišnja glumica dominira svakom scenom, a bilo bi ozbiljna greška (ogromna!) smatrati je samo delom anti-feminističke bajke.
Režiser Gari Maršal je mudro prepoznao da je lik Džulije Roberts, Vivijen, prava princeza, a ne bogati tip Edvard, kog je igrao Ričard Gir. Umesto da je Vivijan samo obična ženska figura u njegovom luksuznom svetu, ona ga neprestano podseća da novac ne može da kupi sve. I svi mi, ma koliko patetično delovalo, navijamo da njihova veza traje i posle šest dana, loših 3.000 dolara i te jedne sporne pesme od Roxette.
Uparivanje Džulije Roberts i Hju Granta može delovati kao spajanje romantičnom komedijskom kraljevstva, uz scenario Ričarda Kertisa (Četiri venčanja i sahrana), ali Notting Hill je film koji uživa u tome da svoje zvezde spusti na zemlju. Da bi Džulija Roberts postala „samo devojka koja stoji ispred dečka i traži da je voli“, film se vešto igra sa njenim imidžom američke ljubimice, prikazujući sukob između glamura i zatvorenosti života u Holivudu i čežnje za jednostavnijim zadovoljstvima običnog života. Hju Grant za to vreme koristi šarm koji mu je svojstven; njegova iskrenost i nežni duhoviti način čine ga savršenim osloncem za ovaj lik.
Od izlaska direktno na Netflix-u do jedne od najslađih romantičnih komedija 2018. godine – odajte počast ovom filmu zasnovanom na mladalačkom romanu Dženi Han, u kojem stidljiva tinejdžerka Lara Džin Kavi (Lana Kondor) lažno izlazi sa dečkom 11. razreda, Piterom Kavinskim (Noa Sentineo), iz niza komplikovanih razloga karakterističnih za svaku dobru školsko-ljubavnu farsu.
To All the Boys ne samo da postavlja presedan za tinejdžerske romantične komedije sa progatonistima druge boje kože (Lara Džin i njena porodica su polu-Korejci), već takođe postavlja šablon za novu eru muških romantičnih junaka: momka koji, umesto da bude šarmantni alfa kreten koji mora da se preobrazi, od početka bude samo super ljubazan i opušten tip.
Režiserka i scenaristkinja Ejmi Hekerling nije imala nameru da oživi Džejn Ostin — Clueless je trebalo da bude film o šarmantnom narcizmu tinejdžera sa Beverli Hilsa. Međutim, onda je shvatila da ostatak Amerike možda neće smatrati ove superbogate klince toliko simpatičnim, pa je pozajmila moralističku radnju iz romana Ema koji je Ostinova napisala 1815. godine.
I kao drugi potez genijalnosti, angažovala je prirodno vedru Alisiju Silverston u ulozi svoje heroine, koja se bavi spajanjem parova i mejkoverima za svoje prijatelje, ali ne može da uoči svoje vlastite mane — sve dok ne pronađe nekog ko će je voleti (Zdravo, Pol Rud). Rezultat… pa, znate kakav je rezultat. To je moderan tinejdžerski filmski klasik, romantična komedija koja ulazi u Hall of Fame i film koji je najzaslužniji za uvođenje “As if!” u jezik. A ova priča je zaista bezvremenska, čak i u 1995. godini, ispunjenoj ogromnim mobilnim telefonima i spontanom pojavom Mighty Mighty Bosstones.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.