Google je rekao da razvija nove zamene za svoj reklamni ID, jedinstveni niz znakova koji identifikuje uređaj korisnika, fokusirane na privatnost. Digitalni ID u pametnim telefonima često pomaže kompanijama za reklamne tehnologije da prate i dele informacije o potrošačima.
Promene bi mogle da utiču na velike kompanije koje su se oslanjale na praćenje korisnika u različitim aplikacijama, kao što je Meta. Apple-ova podešavanja su posebno pogodila Metu.
Meta je rekla da će Apple-ove promene privatnosti smanjiti prodaju aplikacije ove godine za oko 10 milijardi dolara. Ta vest je doprinela brisanju 232 milijarde dolara sa tržišne kapitalizacije kompanije u jednom danu, što je na kraju bio ukupan iznos ispod 600 milijardi dolara. Prošlog juna, Meta je vredela više od bilion dolara.
Dok se Meta borila protiv Apple-ovih promena, izrazila je podršku načinu na koji Google planira da primeni svoja podešavanja privatnosti.
Radujemo se nastavku rada sa njima i industrijom na tehnologiji za poboljšanje privatnosti kroz industrijske grupe.
Google je rekao da će nastaviti da podržava trenutne identifikatore u naredne dve godine, što znači da druge kompanije imaju vremena da sprovedu promene.
Apple je kritikovan od strane Facebook-a i drugih kompanija zbog uvođenja funkcije transparentnosti praćenja aplikacija, koja smanjuje mogućnosti ciljanja ograničavajući oglašivačima pristup identifikatoru korisnika iPhone-a.
Sa tom promenom, korisnici su dobili iskačući prozor koji im omogućava da blokiraju aplikacije da prate njihove podatke u reklamne svrhe.
Google je kritikovao Apple-ov pristup u svom postu na blogu bez imenovanja kompanije.
Verujemo da bez prethodnog obezbeđivanja alternativnog puta za očuvanje privatnosti takvi pristupi mogu biti neefikasni i dovesti do loših ishoda za privatnost korisnika i razvojne kompanije.
Fokusiranje na prakse privatnosti moglo bi pomoći tehnološkom gigantu da preduzme regulatorna pitanja jer zakonodavci i potrošači postaju svesniji i zabrinutiji za svoje lične podatke. Kompanija je saopštila da će blisko sarađivati sa regulatorima
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.