
NETFLIX je izdao upozorenje svojim korisnicima da budu oprezni zbog prevare koja se poslednjih dana širi internetom.
Tokom vikenda mnogi korisnici primili su e-mail sa naslovom „Molimo vas da ažurirate svoje podatke o plaćanju“, izveštava The Mirror. Poruka deluje kao uobičajeni automatski odgovor Netflixa kada postoji problem sa računom koji je zaključan zbog problema sa plaćanjem.
„Vaš račun je blokiran. Molimo vas da ažurirate svoje podatke o plaćanju. Imamo poteškoća sa trenutnim podacima za naplatu. Pokušaćemo ponovo, ali možda biste želeli da ažurirate svoje podatke o plaćanju“, piše u lažnom e-mailu. Prevaranti su koristili tipičan dizajn Netflixa, njegovu prepoznatljivu crvenu boju i font, a čak su uključeni i linkovi koji izgledaju kao zvanična stranica za pomoć.
Međutim, nažalost, hakeri na ovaj način mogu prikupiti osetljive podatke, uključujući bankovne detalje, brojeve kreditnih kartica, kućne adrese i lozinke za prijavu. Oni koji su postali žrtve prevare klikom na link preusmereni su na veoma uverljivu web stranicu.
Na toj stranici od korisnika se traži da unesu korisničko ime, lozinku, adresu i podatke sa kartice, sve pod izgovorom da će time osloboditi blokirani račun. Neki od znakova da e-mail nije autentičan uključuju adresu sa koje je poslat – u ovom slučaju sa iCloud e-maila, kao i URL web stranice na koju vodi, dok službeni Netflixov e-mail dolazi sa adrese koja završava na netflix.com.
Netflix tvrdi da nikada neće tražiti lične informacije putem poruke ili e-maila i obavestio je korisnike da, ukoliko postanu žrtve prevare, moraju promeniti svoju Netflix lozinku (preko zvanične web stranice ili aplikacije) i obavestiti svoju banku.
Džejk Mur, globalni savetnik za kibernetičku sigurnost u sigurnosnoj kompaniji ESET, rekao je za Daily Mail da je zlonamernih i uverljivih e-mail poruka sve više zbog korišćenja veštačke inteligencije.
Ako neko primi ovakav prevarantski e-mail, potrebno je da preduzme sledeće korake:
– Proverite pošiljaoca – Obratite pažnju na adresu e-maila sa koje je poruka poslata. Netflix će uvek slati e-mailove sa adresa koje završavaju sa „@netflix.com“. Ako je e-mail poslat sa adrese koja se ne čini zvaničnom (kao u ovom slučaju iCloud e-mail), verovatno je reč o prevari.
– Ne unosite lične podatke – Nikada nemojte unositi korisničko ime, lozinku, podatke sa kartice ili bilo koje druge lične informacije na stranicama na koje ste preusmereni putem sumnjivih linkova.
– Kontaktirajte Netflix direktno – Ako niste sigurni da li je e-mail zaista od Netflixa, obratite se službi za korisnike Netflixa preko zvaničnih kanala (kroz zvaničnu aplikaciju, web sajt ili broj telefona).
– Promenite lozinku na Netflix nalogu – Ako ste slučajno kliknuli na link i uneli podatke, odmah promenite lozinku na Netflix nalogu koristeći zvaničnu web stranicu ili aplikaciju.
– Obavestite svoju banku – Ako ste uneli podatke o kartici ili bilo koje finansijske informacije, odmah obavestite svoju banku i obezbedite svoje račune.
– Obrišite sumnjiv e-mail – Ako je e-mail prevara, obrišite ga i nemojte ga dalje otvarati ili deliti.
Preventiva: Budite uvek oprezni sa e-mailovima koji traže ažuriranje podataka o plaćanju ili ličnih informacija, posebno ako su u pitanju hitni zahtevi i pritisak na brzo delovanje.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.