Youtube je danas najpopularnija platforma koja broji preko 4,95 milijardi aktivnih korisnika mesečno širom sveta, a zanimljivu priču o njenom nastanku, iako su svakodnevni korisnici, mnogi sve do sada nisu znali.
Youtube je postao nezaobilazna destinacija za milijarde ljudi širom sveta. Na danas najpopularnijoj platformi moguće je pronaći najraznovrsniji sadržaj – od edukativnog, preko informativnog, do zabavnog.
Ovaj globalni fenomen je promenio način na koji se ljudi informišu, stiču znanja ili popunjavaju svoje slobodno vreme.
Pored svega Youtube je za mnoge danas postao ozbiljan i profitabilan način zarade.
Poslednjih godina dogodila se ekspanzija „jutjubera“, odnosno korisnika ove platforme koji snimaju raznovrstan sadržaj i na taj način zarađuju vrtoglave svote novca.
Premda je Youtube danas veoma popularna platforma za koju su čuli gotovo svi, retko kome je poznata priča kako je nastao Youtube, kao i koji je video prvi objavljen.
Priča o nastanku Youtube-a je zapravo veoma zanimljiva.
Naime, jedan od osnivača Džaved Karim, nije mogao da nađe video sa Superbowl incidenta iz 2004. godine kada je Dženet Džekson imala „nezgodu sa garderobom“.
Tada joj je Džastin Timerlejk slučajno otcepio deo odeće sa grudi, a snimak nije bilo moguće naći na internetu.
Upravo zbog toga, budući da niko nije mogao da pronađe snimak o kom je brujao svet, Džaved je dobio ideju o sajtu za deljenje video sadržaja.
Druga dva osnivača, Stiv Čen i Čad Herli, su imali ideju da Youtube služi zapravo za upoznavanje predstavljajući video verziju tada popularnog sajta Hot on Not.
Na sreću današnjih mnogobrojnih korisnika, od te ideje su odustali, kako bi dobili danas svima poznatu platformu.
Ubrzo nakon osnivanja napravljen je i prvi Youtube video.
Prvi klip objavio je upravo Džaved Karim, a objavio ga je 23. aprila 2005. godine.
“Ja u zoološkom”, naziv je snimka iz zoološkog vrta u San Dijegu, koji traje samo 18 sekundi. Bez kamere visoke rezolucije, bez filmske ekipe, montaže i specijalnih efekata, na snimku je samo jedan mladić koji priča o slonovima.
“Dobro, evo nas ispred slonova. Super stvar kod ovih tipova je što imaju jako, jako, hm, duge surle, i to je kul. I to je otprilike sve što ima da se kaže”, obratio se Karim publici i tako postao prvi „jutjuber“.
Snimak je od tada prikupio više od 317 miliona pregleda i 16 miliona lajkova, a zanimljivo je da je ovo jedina Karimova objava na Jutjubu iako ima više od 3 miliona pretplatnika na svom kanalu.
Devetnaest godina kasnije Jutjub platforma ima 2,7 miliona aktivnih korisnika mesečno širom sveta, a snimci objavljeni na platformi sakupljaju milijarde pregleda.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.