U 2019. godini očekuje se da će na marketing, zasnovan na influenserima, biti potrošeno ukupno oko 8,5 milijardi dolara, kao i da će vrednost oglašavanja u ovom segmentu porasti do deset milijardi dolara u 2020. godini. Međutim, tu postoje i skriveni troškovi za kompanije.
Istraživanje koje je sproveo MediaKix, navodi da je najmanje 15% pratilaca influensera lažno – što znači da influenseri direktno lažu kompanije koje ih plaćaju da bi doprle do njihovih pratilaca. Zbog toga će kompanije do kraja ove godine izgubiti 1,3 milijarde dolara, a u 2020. godini očekuje se da će gubitak biti veći od 1,5 milijardi dolara. Ovo se odnosi samo na direktne troškove. Indirektni troškovi biće još veći, zbog erozije poverenja u kompanije i brendove koji se na taj način reklamiraju.
Kompanije upotrebljavaju influensere kao kanal za edukaciju, izgradnju svesnosti o brendu, ali i za povećanje prodaje. Pri tome se broj pratilaca influensera uzima kao mera za demonstriranje brzog ROI-a. Istraživanje je pokazalo da se influenseri sa velikim brojem pratilaca smatraju atraktivnim i zbog toga što među svojom publikom lako mogu da kreiraju određeno mišljenje o brendu, kao i da je taj kanal daleko neposredniji i pristupačniji od klasičnih reklama.
Upravo zbog toga influenseri i pokušavaju da prikupe što više pratilaca (kako pravih, tako i lažnih). Od toga im uostalom direktno zavisi i zarada.
Prosečna cena koju kompanije plaćaju je oko 49 dolara za hiljadu YouTube pratilaca, 34 dolara za isti broj Facebook pratilaca, 16 dolara za Instagram i 15 dolara za Twitter. Najuspešniji influenseri mogu za samo jedan post da dobiju i do 25.000 dolara, ali ako se uzme u obzir prosečan broj lažnih influensera, to znači da u tu cenu dolazi gubitak za kompaniju od 3.750 dolara.
Pored lažnih pratilaca, trošak za kompanije čine i neaktivni pratioci. Na pojedinim društvenim mrežama, čak 30% naloga može da se proglasi neaktivnim. Uzimajući to u obzir, gubitak može da bude i daleko veći. Jedna druga studija pokazala je da je najgore prošla kompanija Ritz-Carlton Hotels, za čiju jednu kampanju se ispostavilo da su unajmljeni influenseri imali čak 78% lažnih pratilaca. Uglavnom, Points North Group, koja je izvršila to istraživanje, navela je da influenseri koji imaju između 50.000 i 100.000 pratilaca u proseku imaju oko 20% lažnih follower-a.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.