Facebook planira da sledeće nedelje promeni naziv kompanije kako bi održao fokus na izgradnji “metaverzuma”.
Predstojeća promena naziva, o kojoj generalni direktor Mark Zuckerberg planira da govori na godišnjoj konferenciji kompanije Connect 28. oktobra, mogla bi da se otkrije ranije. Promena ima za cilj da signalizira ambiciju tehnološkog giganta da ne bude poznat samo po društvenim medijima.
Novi brend bi verovatno plavu Facebook aplikaciju postavio kao jednu od mnogih proizvoda u okviru matične kompanije koja nadgleda grupe poput Instagram-a, WhatsApp-a, Oculus-a i drugih. Portparol Facebook-a odbio je da komentariše ovakvu tvrdnju.
Facebook namerava da promeni naziv u takozvani „METAVERZUM“.
Facebook već ima više od 10.000 zaposlenih koji proizvode potrošački hardver poput AR naočara za koje Zuckerberg veruje da će na kraju biti sve više prisutne, baš kao i pametni telefoni. U narednih nekoliko godina, „efikasno ćemo predstaviti ljudima koji nas vide prvenstveno kao kompaniju društvenih medija, kao kompaniju metaverzuma“, rekao je Zuckerberg.
Stvaranje novog brenda
Novi brend bi takođe mogao poslužiti za dalje odvijanje posla na koji je Zuckerberg fokusiran. Facebook je trenutno pod intezivnim nadzorom, zbog načina na koji danas funkcioniše njegova društvena platforma. Bivša zaposlenica koja je postala uzbunjivač, Frances Haugen, nedavno je Wall Street Journal-u predala mnoštvo internih dokumenata i svedočila o njima pred Kongresom. Antimonopolski regulatori u SAD-u pokušavaju da razbiju kompaniju. Takođe poverenje javnosti u poslovanje Facebook-a opada.
Facebook nije prva poznata tehnološka kompanija koja je promenila naziv, kako se njegove ambicije šire. Google se 2015. godine u potpunosti reorganizovao u holding kompaniju pod nazivom Alphabet, naravno delimično. Tako je signalizirao da više nije samo pretraživač, već da može da se takmiči sa drugim kompanijama. Snapchat se 2016. godine ponovo brendirao u Snap Inc., iste godine je i predstavio svoj prvi par naočara za snimanje takozvani Spectacles.
Novi planovi Facebook-a
Novo ime kompanije Facebook je strogo čuvana tajna unutar njenih zidova i nije široko poznata, čak ni među njenim visokim rukovodstvom. Moguće ime bi moglo imati veze sa imenom još uvek neobjavljene VR verzije Facebook-Meets-Roblox-a koju je kompanija razvijala poslednjih nekoliko godina. Naziv te aplikacije nedavno je preuređen u Horizon Worlds ubrzo nakon što je Facebook predstavio verziju za radnu sobu pod nazivom Horizon Workrooms.
Facebook stalno postavlja temelje za veći fokus na novu generaciju tehnologije. Prošlog leta osnovao je namenski tim za metaverzum. Nedavno je objavljeno da će šef AR i VR, Andrew Bosworth, biti unapređen u glavnog tehnološkog direktora. Pre samo nekoliko dana Facebook je najavio planove da zaposli još 10.000 ljudi koji će raditi na metaverzumu u Evropi.
Metaverzum će „biti veliki fokus i mislim da će ovo biti samo veliki deo sledećeg poglavlja o načinu na koji se internet razvija“. “Mislim da će to biti sledeće veliko poglavlje i za našu kompaniju, koje će se udvostručiti u ovoj oblasti,” rekao je Zuckerberg.
Iako je Facebook poslednjih nedelja uveliko promovisao ideju metaverzuma, to još uvek nije koncept koji je široko shvaćen. Izraz je prvobitno skovao pisac naučne fantastike Neal Stephenson kako bi opisao virtuelni svet u koji ljudi beže iz distopijskog, stvarnog sveta. Sada naziv usvaja jedna od najvećih i najkontroverznijih svetskih kompanija i moraće da objasni zašto vredi zaroniti u sopstveni virtuelni svet.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.