
Možda izgledaju kao nestašni gremlini, ali neobične plišane figurice osvojile su, ali i podelile svet mode.
Ima očnjake. Ima šiljate uši. I nekako je dobio svoje mesto na Nedelji mode.
Labubu – iskrivljeni mali gremlin kojeg ste sigurno videli kako visi sa Prada torbi ili kako ga neko steže u ruci u metrou kao da je sam po sebi mala Prada torba – trenutno doživljava svojih pet minuta. Čudan je. Divan je. Omražen je.
Ono što je započelo kao kultni kolekcionarski predmet umetnika Kasinga Lunga iz Hongkonga, preraslo je u punokrvnu modnu maskotu.
Valentino ih je delio na svom pop-up događaju u Dubaiju. Lisa iz grupe Blackpink, Dua Lipa, pa čak i Rijana, svi su viđeni sa Labubu figuricom. Labubu šarm je za tren oka iz niše prešao u status „moram da imam“.
Labubu ćete videti kod ljudi koji kombinuju Loro Piana komade sa platformskim kroksicama, koji znaju da govore o „tihoj luksuznosti“, ali se i dalje oduševe kada ugledaju šljokičastu hemijsku iz Claire’s-a. On predstavlja zaigranu pobunu protiv preozbiljne i ispeglane mode prethodnih sezona – podsetnik da moda, u svom najboljem izdanju, treba da bude zabavna.
Platforma Depop, poznata po tome što prepoznaje mikrotrendove pre nego što eksplodiraju, beleži rast od 376% u pretragama za Labubu od decembra do danas.
I nisu samo pripadnici Gen Z generacije ti koji skupljaju ove figurice.
Modna urednica i stilistkinja Harijet Dejvi priznaje da je za čitav fenomen saznala preko svoje jedanaestogodišnje bratanice – jedno naizgled nevino pitanje pretvorilo se u dvočasovno čekanje u redu ispred Pop Mart-a. „Isprva mi nije bilo jasno. To su neki čudni, ružni-ali-slatki privesci,“ kaže ona.
„Ali, nakon što sam bila deo te euforije u redu sa stotinama ljudi koji su jedva čekali da dobiju svog, rekla bih da se sve vrti oko elementa iznenađenja – ne znaš koju boju ćeš dobiti. I osmeh moje bratanice kad sam uspela da zgrabim jedan koji je bio rasprodat – pa, vredelo je svakog minuta čekanja.“
View this post on Instagram
Zašto se onda moda zaljubila u nešto toliko bizarno?
Prema rečima kulturne strateginje Nine Marije, sve je počelo kao znak insajderskog statusa. Prvi nosioci slali su poruku svoje individualnosti kroz pomalo ironičnu ružnoću.
„Bio je to znak da si drugačiji,“ kaže ona. „A onda su se uključile K-pop zvezde – i sve je eksplodiralo. Sad ih je teže nabaviti nego kartu za Glanstoberi.“
Dok su luksuzne modne kuće poput Loewe i Balenciage već eksperimentisale sa razigranim privescima za torbe, Labubu nudi nešto drugačije – uzbuđenje potrage. Kupovina Labubua nije obična transakcija; to je iskustvo.
Tu je i finansijski aspekt. U vremenu kada „priuštivi luksuz“ podrazumeva naočare za sunce od 600 funti, Labubu od 25 funti predstavlja znatno dostupniji način da se istakneš u modnom svetu.
Kako Nina Maria kaže: „Ne možemo da priuštimo novu torbu, ali možemo dodatak koji će učiniti da ta torba izgleda zanimljivije.“
I na kraju – tu je i izgled. Da, Labubu je sladak – ali ne na onaj pastelni, kawaii Sanrio način. Ovo je ružno-slatko. Pomalo groteskno, ali čudno neodoljivo.
„Više je kao cipele Mary Jane,“ dodaje ona. „Na prvi pogled ružne, na drugi – preslatke. A taj potencijal jako privlači modni svet.“
Ipak, postoje i oni modni znalci koji su uvereni da Labubu ne trebaju da imaju svoje mesto u viskoj modi, te da predstavljaju samo loš pokušaj da se visoka moda približi svakome, što je za neke nedopustivo.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.