Druga sezona serije Squid Game nastavlja priču Netflixovog hita tri godine nakon početka prve sezone, a uvid u proces stvaranja serije čini proizvodnju još interesantnijom.
Upozorenje: Ovaj tekst sadrži spoilere za drugu sezonu serije Squid Game!
Iako su u drugoj sezoni predstavljeni mnogi novi likovi, format serije je uglavnom ostao sličan prvom, ali postoje i značajne razlike.
Na primer, završetak druge sezone Squid Game je mnogo veći “cliffhanger” nego prošli put, ali postoji vrlo dobar razlog za to. Ukratko, priča treće sezone Squid Game treba da okonča celu sagu, a završetak druge sezone postavlja temelje za to.
Prva sezona Squid Game premijerno je prikazana 2021. godine, a njen tvorac, pisac, reditelj i producent, Hwang Dong-hyuk, brzo je postao poznat širom sveta. Serija je ubrzo postala globalni fenomen, a priča koja kombinuje izuzetne uloge, krvavu naraciju i „battle royale“-stil postavila je visoke standarde. Obe sezone do sada prate Seong Gi-huna, kojeg igra Lee Jae-jung, dok on prolazi kroz kreativnu varijaciju tradicionalne priče o usponu od nule do bogatstva, piše Screen rant.
Produkcija serije je relativno jednostavna u poređenju s drugim projektima, ali postoje određeni faktori koji su predstavljali izazove u samom procesu.
Netflix je postavio veoma kratak rok za scenaristu i reditelja
U intervjuu za Screen Rant, Hwang Dong-hyuk je otkrio da je imao izuzetno kratak rok za završavanje scenarija za drugu sezonu. Nakon što je više od decenije pokušavao da proda scenario za prvu sezonu, uspeh serije doveo je do toga da mu je Netflix postavio rok od samo šest meseci da napiše scenarije za nastavak. Ovaj izazov je još impresivniji kada se uzme u obzir da je Hwang takođe morao da napiše scenario za treću sezonu u istom periodu.
„Za sezone 2 i 3, dobio sam samo šest meseci, jer smo imali datum kada smo želeli da lansiramo seriju. Dakle, računajući unazad, to je značilo da sam morao da završim pisanje do tada”, rekao je Hwang Dong-hyuk.
Nije prvi put da neko piše celu sezonu sam, ali to nije baš uobičajena situacija. Ono što ovu situaciju čini još ređom jeste količina posla koji je Hwang morao da obavi u tako kratkom vremenskom periodu. Štaviše, on je režirao svaku epizodu druge sezone, kao što je to učinio i u prvoj sezoni.
Iako je Gong Yoo, poznat kao „Prodavac“ ili „Regruter“ u seriji Squid Game, njegov lik pojavio se samo u četiri epizode, ali je ostavio veliki utisak. Njegova šokantna smrt u igri ruski rulet u prvim epizodama druge sezone čini se da će onemogućiti ponovni povratak ovog misterioznog lika. Iako se malo toga zna o „Prodavcu“, Gong Yoo je briljirao u ulozi zle osobe koja regrutuje igrače za igru. Zanimljivo je da Gong Yoo nikada ranije nije igrao negativca u svojoj karijeri.
Gong Yoo je karijeru započeo 2001. godine i sve do tada izbegavao uloge negativaca. Međutim, kada je dobio ulogu u Squid Game, konačno je preuzeo izazov i uspešno odigrao ulogu zlog „Prodavca“, koju sada mnogi ne mogu da zamisle ni sa jednim drugim glumcem.
Netflix brzo završava sagom Squid Game nakon dugog čekanja
Iako je između prve i druge sezone bilo značajnog razmaka, deo razloga za to je što je tvorac serije prvobitno planirao da Squid Game bude jednostavna, samostalna priča. U početku je čak trebalo da bude film, ali veliki uspeh serije i njen “cliffhanger” kraj učinili su nastavak neizbežnim. Tri godine čekanja na nastavak priče o Gi-hunu nije bilo idealno, ali to je izbegnuto u finalnoj sezoni.
Za razliku od prve sezone, finale druge sezone Squid Game jasno je ostavljeno nedovršeno. Treća sezona će verovatno početi tačno tamo gde je druga sezona stala. Zato vest da su i druga i treća sezona snimljene jedna za drugom možda i nije toliko iznenađujuća, ali ona naglašava jedan od najvećih pomaka koje su streaming servisi doneli industriji TV produkcije.
Glumac koji igra glavnog negativca, Front Mana, morao je da se prilagodi ovom interesantnom izazovu
Korišćenje dominantne ruke je obično nešto na šta se ne obraća velika pažnja u dizajnu likova. Međutim, specifičnost u slučaju Lee Byung-hunovog tumačenja Front Mana je ta što je on desnoruk, ali je lik kojeg tumači – levoruk.
Kroz istoriju, levoruki likovi su se često povezivali s negativnim osobinama, što ima smisla jer je i Front Man levoruk. Za Lee Byung-huna to predstavlja pravi izazov, jer mora da uloži napor da bi stvorio iluziju da je njegova slabija ruka ona koja preuzima kontrolu. S obzirom na to da je na setu serije, postoji pomoć kontinuiteta, ali ipak, ovo je prepreka koja zahteva stalnu pažnju.
Hwang Dong-hyuk je morao da pribegne ekstremnim merama
U drugoj sezoni Squid Game, Jo Yu-ri je predstavljena kao Kim Jun-hee, sa twistom da je trudnica pozvana na smrtonosni turnir. Kao i u prvoj sezoni, igre u Squid Game drugoj sezoni su sve poznate onima koji su odrasli u Južnoj Koreji. Igračke izazove dobijaju tamnu dimenziju jer neuspeh često znači smrt, ali same igre su obično jednostavne. Kada je Kim Jun-hee postavljena da igra Ddakji u 5. epizodi druge sezone, „Još Jedna Igra“, uspešno je izvršila potez iz prvog pokušaja, ali glumica nije imala tu sreću.
Ovaj trenutak može se videti u 11:30 u epizodi „Još Jednom.“
Kim Jun-hee je bila toliko loša u snimanju ove scene da je reditelj morao da interveniše i odluči da se savršen flip Ddakji-a doda pomoću CGI tehnologije („Computer-Generated Imagery „, odnosno „kompjuterski generisana slika„). Flip Ddakji-a se dešava u otprilike minut dužoj sceni, sa širokim kamerama i puno koordinacije među glumcima. Možda minut ne zvuči kao mnogo vremena, ali s obzirom na količinu posla koji se obavlja u svakom kadru, to je zapravo večnost. Greške Kim Jun-hee na samom početku onoga što je trebalo da bude duži proces morale su brzo postati vrlo frustrirajuće.
Gonggi je takođe poznat kao „Korejski Džekovi“
Kang Dae-ho je jedan od najboljih novih likova u drugoj sezoni Squid Game, i on tokom druge igre jasno pokazuje da savršeno zna kako da igra Gonggi. Njegovo samopouzdanje je opravdano, jer igra rundu sa neverovatnom brzinom i spretnošću. Ipak, glumac Kang Ha-neul se vidi samo u početnim i završnim trenucima igre, dok je većina same runde zapravo snimljena u “close-upu” njegovih ruku.
Iako je to još uvek isti lik koji igra Gonggi unutar sveta serije, glumac je privremeno zamenjen profesionalnim igračem tokom “close-up” kadrova. Ovo je verovatno bio udarac za Kanga Ha-neula, jer je proveo mnogo vremena i truda pokušavajući da postane dovoljno dobar kako bi izgledao kako scena zahteva. Iako je verovatno poboljšao svoje veštine kroz praksu, očigledno nije bilo dovoljno, pa je došlo do njegove zamene za igrača koji je godinama usavršavao svoj zanat.
Netflix je dao glumcu priliku da se vrati muzici
Poznat profesionalno kao T.O.P, Choi Seung-hyun igra Thanosa u drugoj sezoni Squid Game. Iako je u poslednjim godinama fokusirao svoju karijeru na glumu, njegova karijera je prvobitno cvetala zahvaljujući muzičkoj industriji.
Počeo je u dečačkom bendu BigBang, da bi potom prešao na solo karijeru kao reper pod umetničkim imenom T.O.P. Iako se BigBang ponovo okupio 2022. godine, T.O.P je odlučio da se ne vrati u bend, ali ima kredit za pisanje pesme na njihovom singlu „Still Life“ koji je objavljen iste godine.
Neki od najboljih trenutaka Thanosa u Squid Game drugoj sezoni dolaze iz njegovog stava i ponašanja repera, što je briljantna karakteristika koju T.O.P donosi u ulogu.
Pošto je T.O.P bio uglavnom odsutan iz muzičke industrije neko vreme, uloga Thanosa – koji je takođe reper – predstavlja njegov meta-povratak u svet muzike. Naravno, Thanos je nemilosrdni negativac, pa ne postoji tačna paralela između lika i glumca, ali neki od najboljih trenutaka Thanosa u Squid Game drugoj sezoni dolaze iz njegovog reperskog stava, što je briljantan kvalitet koji T.O.P donosi u ulogu.
Setovi u Squid Game često su kombinacija CGI-a i praktičnih efekata
Kada postoji set sa puno pokretnih delova, savremeni trendovi diktiraju da će barem deo prostora biti obogaćen CGI-jem – ako ceo set nije snimljen sa zelenim ekranom.
Kako su glumci sami priznali, čak i neki relativno jednostavni setovi, poput onog za igru „Crveno svetlo, zeleno svetlo“, bili su snimani u performans prostorima koji su zahtevali korišćenje CGI-a. Zanimljivo je, međutim, da je uvođenje igre Mingle kao jednog od novih izazova u drugoj sezoni Squid Game takođe donelo novi ambijent, ali je set napravljen od nule bez korišćenja CGI tehnologije.
Set za Mingle je jedan od najambicioznijih u seriji Squid Game, a to što je napravljen u punoj veličini i bez pomoći CGI-a dodatno povećava njegovu vrednost. Ova igra je jedna od najnapetijih i najpotpunijih u istoriji Squid Game-a, i to je zahvaljujući ne samo frenetičnim pravilima i uobičajenim visokim ulogama, već i praktičnim efektima koji su joj dali autentičnost. Naravno, ne postoji ništa loše u korišćenju CGI-a, ali često se on previše oslanja na digitalne efekte.
Serija je imala iznenađujući uticaj na novajlije u ekipi
Postoje različiti načini da se dostavi dobra glumačka izvedba, ali to ne znači da glumac uvek zaista oseća emocije koje prikazuje na ekranu. To obično nije problem, jer je veliki deo glumačkog posla da se potpuno preuzme um i emocionalno stanje drugog lica, čak i ako to znači da se simuliraju emocije, a ne da ih se stvarno dožive. Ipak, snimanje Squid Game serije deluje da ima interesantan uticaj na svoje glumce i izaziva stvarnu napetost i strah koji bi trebalo da osete likovi u seriji.
Mnogi članovi glumačke ekipe druge sezone Squid Game spomenuli su kako je uznemirujuće biti „utopljen“ u svet serije – naročito prilikom rekreacija ikoničnih trenutaka iz prve sezone, poput igre „Crveno svetlo, zeleno svetlo“. Iako je to verovatno bilo slučaj i sa glumcima iz prve sezone, sada kada je serija postala globalni fenomen, efekat je verovatno bio mnogo snažniji za novajlije.
Početni rok je bio 10 minuta
Druga igra u drugoj sezoni Squid Game obuhvatila je pet mini-igara u jednom izazovu. S obzirom na količinu posla i sve što može da pođe po zlu, pisac serije je pokušao da izračuna razuman vremenski okvir u kojem bi timovi mogli da završe zadatke. Prvobitno je postavio rok od deset minuta. Međutim, tokom snimanja, timovi su se toliko dobro snalazili da su vrlo često završavali celu igru za manje od polovine tog vremena.
Hwang Dong-hyuk je morao da prilagodi scenario kako bi igra delovala kao pravi izazov i da bi zadržala istu napetost kao igre koje su prethodile.
Zbog toga je Hwang Dong-hyuk morao da prilagodi scenario kako bi igra postala izazovnija i kako bi zadržala istu napetost koju su imale igre iz prethodnih sezona. Ovo je bila jedna od najboljih izmena tokom produkcije. Inače, trebalo bi da se primene veoma kreativni montažni trikovi, ili bi glumci morali da „pretvaraju“ da se muče kroz igre koje su zapravo bile relativno jednostavne. S obzirom na to da je bilo manje igara u drugoj sezoni, bilo bi ogromno rasipanje ako druga igra nije delovala uverljivo.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.