Pretraži

Zašto tiktokeri masovno blokiraju poznate? Mrežama zavladao novi trend – fanovi besni zbog ponašanja javnih ličnosti, a evo šta se krije iza svega

Showbiz
0
Foto: Michael Stewart / INSTAR Images / Profimedia, Doug Peters / PA Images / Profimedia, Dimitrios Kambouris / Getty images / Profimedia

Besni fanovi odlučili su da „udare“ zvezde tamo gde ih najviše boli, a žrtve su čak i oni koji veliku pažnju posvećuju svojim obožavaocima, poput Tejlor Svift.

Društvenim mrežama proširio se „trend“ kojim su njihovi korisnici, ogorčeni raskošnim i luksuznim životima javnih ličnosti koji svakiodnevno promovišu, rešili da izvrše pritisak na osobe „od uticaja“ i ukažu na velike probleme u svetu.

Naime, korisnike društvenih mreža isprovocirala je činjenica da slavne ličnosti, uprkos tome što  smo svakodnevno svedoci nemilih dešavanja u svetu,  ne prestaju da promovišu glamurozan život, a kap koja je prelila čašu bila je nedavno održana Met Gala, koja je i ovog puta bila svojevrsna parada glamura, luksuza i raskoši kojoj su prisustvovale najveće zvezde današnjice.

 

@blockout2024 Anyone agree? #blockout2024 ♬ original sound – blockout2024

Ovaj oštar kontrast motivisao je korisnike društvenih medija da počnu da koriste heštegove poput #CelebrityBlocklist na TikToku, pokušavajući da ukažu da se najveća imena u industriji zabave razmeću svojim bogatstvom na Met Gali, dok ćute o patnjama u stvarnom svetu i brojnim Instagram nalozi posvećeni su poznatim ljudima za koje se smatra da se nisu adekvatno pozabavili problemom.

Sve je počelo jednim video snimkom sa Met Gale.

 

@ladyfromtheoutside #greenscreen #greenscreenvideo #digitine #digitalguillotine #haleyybaylee ♬ original sound – Meagan

  • Vreme je da ljudi implementiraju ono što ja volim da zovem „digitalna giljotina“ ili „digitine„. Vreme je da blokiramo sve poznate ličnosti, uticajne i bogate članove društva koji ne koriste svoje resurse da pomognu onima kojima je preko potrebna – rekla je TikTok korisnik Rej.

Dali smo im njihove platforme. Vreme je da to vratimo, oduzmemo svoje poglede, lajkove, komentare, naš novac tako što ćemo ih blokirati na svim društvenim medijima i digitalnim platformama – nastavila je ona.

Rejin prvi predlog za „digitine“, koju neki zovu Blackout, bila je TikTok zvezda Hejli Kalil, takođe poznata kao Hejli Bejli. Kalil se suočila sa kritikama na mreži jer je podelila svoju fotografiju na Met Gali izgovarajući rečenicu Kirsten Danst iz Marije Antoanete: „Neka jedu kolače“.

Zloglasne reči „Ako narod nema da jede hleba, pa neka jede kolače”, koje se često pripisuju Mariji Antoaneti, francuskoj kraljici tokom Francuske revolucije, postale su sinonim u narodnoj mašti za elitu koja nije u dodiru sa životima građana.

– Hejli Bejli, za tvoju ignorantsku odluku da prisustvuješ Met Gali sa ulaznicama od 75.000 dolara i recituješ „Neka jedu tortu“, a da ne radiš ništa sa svojom platformom od 10 miliona pratilaca. Dok ljudi gladuju i umiru, osuđujemo vas na ‘digital’ – rekla je Rej.

Kalil je odgovorila na reakciju u podužem postu na svom TikTok-u, pojašnjavajući da ona zapravo nije prisustvovala Met Gali, već je angažovana da pokrije događaj za E! Vesti i intervjuiše poznate ličnosti.

Tako mi je, veoma žao što sam izabrala zvuk za koji biste ikada mogli da pomislite da je zlonameran – rekla je Kalil, insistirajući da njena objava „nema dublje značenje“.

  • Nikada nisam ni pomislila da će to biti shvaćeno na takav način jer nisam bila dovoljno elitna da me čak pozovu na Met Galu. Nisam elita, ja sam normalna osoba – dodala je ona.

 

@haleyybaylee❤️♬ original sound – haleyybaylee

Da li blokiranje slavnih ima smisla?

Velika lista poznatih ličnosti koje su blokirane uključuje imena kao što su Kim Kardašijan, Tejlor Svift, Bijonse, Kajli Džener, Zendeja, Majli Sajrus, Selena Gomez, Kloi Kardašijan, Arijana Grande, Doža Ket, Demi Lovato, Lizo, Niki Minaž, Trevis Skot, Kanje Vest, Kejti Peri, Zak Efron, braća Džonas, Džastin Timberlejk i mnogi drugi.

Efekat prestanka praćenja na ukupnu publiku i metriku angažovanja slavne ličnosti je minimalan. Poznate ličnosti na društvenim mrežama se u velikoj meri oslanjaju na visoku vidljivost i angažovanje kako bi privukle i održale ugovore o oglašavanju – rekao je Edi Bordžis-Rej, profesor na Univerzitetu Northvestern u Kataru.

Dodao je da kada neko prestane da prati slavnu ličnost, jednostavno prestane da vidi njene postove u svom „feedu“. Sadržaj se i dalje može servirati indirektno putem pretrage ili fidova vođenih algoritmom, kao što su Instagram Explore ili „Za vas“ na TikTok-u i Iksu.

Pošto čak i oni koji nisu pratioci gledaju sadržaj slavne ličnosti ako nisu blokirali slavnu ličnost, to ne utiče značajno na domet slavne ličnosti. S druge strane, „ako neko blokira slavnu ličnost, potpuno prekida svaku interakciju sa njihovim sadržajem“, rekao je Borhes-Rej.

Ovo smanjuje veličinu publike slavne ličnosti, što dovodi do toga da algoritmi društvenih medija umanjuju prioritet svog sadržaja. Što više ljudi blokira slavnu ličnost, njihove objave postaju manje vidljive na platformi, čak i onim korisnicima koji nisu blokirali slavnu ličnost.

– Smanjena vidljivost može dovesti do toga da oglašivači vide slavnu ličnost kao manje vrednu, potencijalno smanjujući iznos koji su spremni da plate za oglase na profilu slavne ličnosti, direktno utičući na njihov prihod od reklama – dodao je on, prenosi Index.hr.

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Showbiz