Pretraži

„Ovo je uznemirujuće!“ Sidni Svini na meti kritika zbog nove kontroverzne kampanje koja je izazvala buru

|
Showbiz
1
Foto: Piovanotto Marco/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Glumica Sidni Svini našla se na udaru kritika zbog učešća u kampanji za jedan brend farmerki, koju mnogi opisuju kao „uznemirujuću“ i „rasno neosetljivu“.

Nova reklamna kampanja brenda American Eagle angažovala je 27-godišnju glumicu kao zaštitno lice za svoj jesenji katalog farmerki za 2025. godinu, ali je naišla na vrlo negativan prijem.

Prema navodima brenda, cilj im je da „još više učvrste svoju poziciju kao brend broj 1 za farmerke među generacijom Z“, ali su i American Eagle i Sidni Svini dospeli u središte kontroverze – ne zbog samih farmerki, već zbog, kako kažu kritičari, slavljenja bele puti zvezde serije Euforija (Euphoria).

U reklami, Svini nosi kompletan teksas stajling dok lepi poster sa natpisom:

„Sidni Svini ima dobre gene.“ („Sydney Sweeney has great genes.“)

Reč genes (geni) potom je precrtana i zamenjena rečju jeans (farmerke).

Žestoke reakcije na društvenim mrežama

Desetine ljudi izrazile su nezadovoljstvo na društvenim mrežama, ukazujući da igra reči može da aludira na „belu nadmoć“.

Jedan komentar na Instagramu glasi:

„Ovo se dešava kada nema nijedne osobe druge boje kože u prostoriji. Posebno u današnjem trenutku. Kampanja se toliko zaigrala ‘pametnom’ igrom reči da su svi prisutni propustili ono što je svakome ko nije beo potpuno očigledno.“

Drugi komentar kaže:

„Zrači atmosferom suptilne Nemačke iz 1930-ih.“

Treći je duhovito dodao:

„Eujeanics.“
(igra reči između “eugenics” – eugenika i “jeans” – farmerke)

Prema tekstu objavljenom na portalu Salon, fraza „dobri geni“ kroz istoriju se koristila za slavljenje beline, mršavosti i konvencionalne privlačnosti – zbog čega se kampanja opisuje kao marketinški potez bez osećaja za trenutak.

Poređenja sa Trampovim govorom

Predsednik Donald Tramp suočio se sa sličnim kritikama 2020. godine, kada je govorio gotovo isključivo beloj publici u saveznoj državi Minesoti:

„Imate dobre gene, znate to, zar ne?“ rekao je.

„Imate dobre gene. Mnogo toga je u genima, zar ne verujete? Teorija trkaćih konja. Mislite da smo toliko različiti? Imate dobre gene u Minesoti.“

Komentar je tada izazvao negativne reakcije lokalne jevrejske zajednice, koja je ocenila da Trampove reči podsećaju na nacističku „nauku o rasama“.

Mnogi sada povlače paralelu između te izjave i reklame American Eaglea, jer se na društvenim mrežama upoređuje slavljenje „dobrih gena“ plavokose, plavooke belkinje sa nacističkom retorikom.

Jedan korisnik Tvitera je napisao:

„Ljudi koji ne shvataju eugeničku ideologiju iza Sidni Svini reklame za farmerke – to je zaista zastrašujuće. Morate da uključite mozak.“

Drugi je dodao:

„Do đavola, ta reklama Amercan Eaglea sa Sidni Svini je zaista uznemirujuća.“

Kritike marketinške struke

Jedna marketinška ekspertkinja na TikToku, koja se predstavlja kao vital_media_marketing, kritikovala je način snimanja reklame, naročito to što kamera ide uz njeno telo, lice i crte lica kako bi sugerisala njen „porodični pedigre i gene koje je nasledila“.

Angie je dodala:

„Hvaljenje Sidni Svini zbog njenih ‘dobrih gena’, u kontekstu njenog belog tena, plave kose i plavih očiju, jedan je od najočiglednijih i najglasnijih rasno obojenih signala koje smo čuli u poslednje vreme.“

Podeljena mišljenja javnosti

Ipak, nisu svi saglasni sa kritikama. Jedan korisnik Tvitera je napisao:

„Ne znam kako da ovo kažem nežno, ali ako mislite da je igra reči u reklami za farmerke Sidni Svini nacistička šifra – možda bi trebalo da se na neko vreme udaljite od telefona.“

Drugi su dodali da bi reklama imala više smisla da je prikazala više ljudi raznih nacionalnosti i boja kože, svi sa istim sloganom – čime bi se istinski slavila raznolikost.

Zvanične izjave

Dženifer Foil, predsednica i izvršna kreativna direktorka kompanije American Eagle Outfitters Inc, rekla je:

„Sidni Svini u centru pažnje donosi šarm, a mi dodajemo besprekoran garderober za dobitnu kombinaciju lakoće, stava i malo nestašluka.“

Svini je u okviru kampanje dodala:

„Kod brenda American Eagle postoji nešto tako prirodno – to je savršena ravnoteža između sređenosti i osećaja da si i dalje svoj.“

Komentari (1)

  1. Будалаштине дежурних глупандера! Сметају им белци?! „Woke“ је мртав, то њих брине.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Povezane vesti

Najnovije iz Showbiz