Pretraži

Najmračnije tajne Victoria’s Secreta: Otkriveni detalji na koje niko nije bio spreman – evo šta je dovelo do sunovrata poznatog brenda

Showbiz
0
Foto: Marechal Aurore/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Dokumentarac o brendu Victoria’s Secret iz 2022. godine otkrio je mračne tajne na koje niko nije bio spreman.

Nakon godina skandala i kontroverzi, jedan od najpopularnijih modnih događaja – spektakularni Victoria’s Secret Show, ponovo se vraća i biće održan večeras u Njujorku, a gledaoci će prenos uživo moći da prate OVDE u 1 čas iza ponoći po našem vremenu.

Od 1995. do 2018. godine, ova revija bila je jedan od najvećih modnih događaja godine. Marka donjeg rublja iznjedrila je mnoge supermodele sa svojim impozantnim krilima, a nakon šest godina pauze, vraća se 15. oktobra.

Foto: FRED DUFOUR / AFP / Profimedia

Brend Victoria’s Secret održao je svoju poslednju reviju 2018. godine nakon niza kontroverzi i spoljašnjih kritika – rukovodstvo se neprikladno ponašalo, gledanost i prodaja su opali, a publika je bila sve frustriranija zbog toga što se samo jedan tip tela prikazivao kao ideal „anđela“ na njihovoj pisti.

Šokantni događaji „iza zatvorenih vrata“ doveli Victoria’s Secret do sunovrata

Od kako se saznalo da se snima dokumentarac o svemu što se dešavalo iza zatvorenih vrata Victoria’s Secreta, svima je bilo jasno da će brojne tajne koje su se uspešno skrivale svih ovih godina konačno izaći na videlo.

Ipak, niko nije mogao ni da pretpostavi da će istina biti mnogo gora od očekivanog.

Ovo je još jedan od mračnih dokumentaraca koji zaviruju iza korporativne zavese i pokazuju koliko neka mesta mogu biti grozna uprkos savršenoj spoljašnjosti i blistavom imidžu, a radnja se vrti ponajviše oko dugogodišnjeg direktora i enigmatičnog milijardera Lesa Veksnera, njegovih poznanstava i onoga na šta su manekenke terane.

Foto: Marechal Aurore/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Revije Victoria’s Secreta svet je pratio otvorenih usta, a lepi modeli nosili su seksepilne kreacije uz muzičko-scenski spektakl, gde su se na bini našle najveće svetske zvezde. Revije su bile glavni događaji sezone i nestrpljivo se čekale, a potom prepričavale mesecima.

Međutim, iako su se i ranije spominjale neke loše strane, prve velike „pukotine“ u imidžu Victoria’s Secreta pojavile su se tek 2019.godine.

Tada je Njujork Tajms objavio veliki ekspoze u kojem je detaljno opisano profesionalno partnerstvo i prijateljstvo između tadašnjeg vlasnika kompanije Lesa Veksnera, i zloglasnog seksualnog predatora Džefrija Epstajna, koji je ranije osuđivan za seksualno zlostavljanje i pedofiliju, a koji se kasnije ubio u zatvorskoj ćeliji.

Epstajn je dobio punomoć od Veksnera

Vlasnik „Viktorijinih anđela“ dao je Epstajnu punomoć nad svojim bogatstvom, a njegov privatni avion nazvan „Lolita express“ koristio je za trgovinu ženama i maloletnicama. Na sve to, Epstajn je koristio i Veksnerovu kuću na Aper ISt Sajdu za „privođenje“ i prostituciju, a predstavljao se i kao skaut Victoria’s Secreta.

Veksner je kasnije govorio da nije znao za Epstajnovo predatorsko ponašanje, kao i da je prekinuo sve veze sa njim nakon što je uhapšen.

Uznemiravanje zaposlenih od strane još jednog čelnika

Sedam meseci nakon skandala sa Epstajnom, Njujork Tajm objavio je još jedan veliki tekst o „rasprostranjenom maltretiranju i uznemiravanju zaposlenih žena i modela“ u Viktorija Sikretu.

victorias secret, viktorijini anđeli, adrijana lima
Foto: SIPA / Sipa Press / Profimedia

Optužili su direktora marketinga Eda Razeka, čoveka koji stoji iza popularnih reklamnih kampanja i imidža brenda, za brojne slučajeve neprimerenog ponašanja – nasilno je ljubio modele, tražio od njih da mu sede u krilu i neprimereno ih dodirivao. Razek je odbacio sve optužbe i odstupio s direktorskog mesta.

Kako je brend uticao na žene?

Režiser Met Tirnauer takođe je u dokumentarcu ispitivao uticaj ovog modnog brenda. Ono što se zna je da su „Viktorijini anđeli“ godinama izazivali kod žena poremećaj telesne dismorfije, upravo zahvaljujući mršavim modelima sa naglašenim oblinama koji su postavljali nerealne standarde lepote.

– Ne možete imati bolji primer brenda koji objektivizuje žene za zaradu od Viktorija sikreta – rekao je Tirnauer.

– Bili su izvanredno uspešni jer su, u svojoj dijabolično marketinškoj briljantnosti na zaista efikasan način iskoristili duh vremena. Bio je to spoj u kojem je korišćena ženska seksualnost kao simbol osnaživanja žena, što je najbolje prikazano u seriji „Seks i grad“, pomešan sa ikonografijom izbora lepote koja je stvarno čudna, nalik Trampovoj.

Pink kolekcija za tinejdžere krila je mračne tajne

– Jednog su dana ispraznili ceo deo sa čarapama i svuda su složili te lude, sićušne gaćice jarkih boja i odgovarajuće potkošulje. Promenila se i muzika, puštao se pop – kaže u filmu Sara Zofko, bivša zaposlena.

  • Tada sam osetila da nešto ide u pogrešnom smeru jer je PINK bukvalno bio dizajniran da cilja na tinejdžere. To nije bio dobar osećaj.

I manekenka Dorotea Bart Jorgensen koja je nosila jednu od mladalačkih kombinacija na reviji na kojoj je pevao tada 18-godšinji Džastin Biber, prisetila se koliko je cela priča bila nadrealna i jeziva.

– Imala sam haljinu od igračaka i celokupan set se uglavnom vrteo oko igračaka – rekla je Bart Jorgensen.

– Nisam ni znala ko je Džastin Biber bio pre toga. Deca moje sestre bila su toliko uzbuđena što ću biti na pisti s njim. Bili su opsednuti njime, a tada su imali 10 i 12 godina, tako da mislim da su definitivno pogodili metu.

U jednom od internih videa za marketing može se čuti, uz slike uznemirujuće mladih modela: „PINK osigurava dugoročni rast Viktorija sikreta dovođenjem mladih kupaca koje možemo zadržati decenijama“.

Režiser to upoređuje sa internom studijom koju su uradili u Meti, a koja je procurila u javnost. U njoj se kaže da je društvena mreža Instagram, koja je deo Mete, toksično okruženje za tinejdžerke. U studiji, između ostalog, ova društvena mreža „pogoršava probleme sa slikom tela kod jedne od tri tinejdžerke“ i da „Tinejdžeri krive Instagram za povećanje stope anksioznosti i depresije“.

– Rečenica „Moramo da privučemo stalan priliv mladih kupaca u narednim decenijama“ mi je jeziva. Priča se o Instagramu i njegovom štetnom delovanju na psihu mladih žena, a ovo je bila generalna proba za sve što je Meta kasnije uradila. Viktorija sikret je to isto radila kroz prodavnice, bile su fabrike za uzimanje našeg novca tako što su nas zavodile određenom vrstom imidža.

Drugi interni marketinški video iz 2008. prikazan u filmu prikazuje Veksnera kako se hvali svojom kreativnom kontrolom nad svojim kompanijama.

– Stvaranje brenda je snimanje filma – kaže.

– Bilo mi je veoma lako da napravim film u glavi. Ja sebe vidim kao šefa studija, pa to znači da moram da pregledam scenarije, da se uverim da svi ostanu u priči.

Promene u poslovanju i veliki povratak Victoria’s Secreta

Nakon teksta u Njujork Tajmsu i otkrića o toksičnoj korporativnoj kulturi u toj kompaniji, o rasizmu, seksizmu, lošem uticaju na mlade žene, a uz jačanje trenda pozitive prema svim oblicima tela, raznolikost i inkluzivnost, stvari su počele da se menjaju.

Od 2019. više nije bilo modnih revija vrednih više miliona dolara. Od 2021. godine kompanija ima nove vlasnike, novu politiku, a Viktorijini anđeli su, činilo se, postali stvar prošlosti.

Foto: FRED DUFOUR / AFP / Profimedia

Ipak, na oduševljenje fanova širom sveta i zaljubljenika u modnu industriju i čuveni modni brend, spektakularni Victoria’s Secret Show se vraća u potpuno novom ruhu, a svet s nestrpljenjem iščekuje večerašnji spektakl u Njujorku.

Po prvi put modnom pistom na novoj Victoria’s Secret reviji prošetaće i plus-size modeli, kako bi se suprotstavili „trendu“ predstavljanja mršavih modela.

Takođe, nastupi u pauzama rezervisani su samo za žene, pa će ovog puta nastupiti umetnice Tajla i Lisa, ali i muzička ikona Šer.

 

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Showbiz