

Čuveni modni dizajner Đorđo Armani, koji je preminuo početkom septembra u 91. godini, iza sebe je ostavio dva testamenta sopstvenom rukom napisana i zapečaćena u koverti.
Prvi datira od 15. marta, a drugi od 5. aprila ove godine, a njihovi detalji sada otkrivaju kako će biti raspodeljeno ogromno nasleđe jednog od najvećih vizionara modne industrije.
Prema poslednjoj volji, Armani fondacija postaje vlasnik 100% kompanije „Giorgio Armani S.p.A.“ – uključujući 9,9% punog vlasništva i 90% akcija u „golom vlasništvu“. Pravo uživanja nad njima dobili su njegov dugogodišnji partner i desna ruka Pantaleo (Leo) del’Orko, sestra Rozana i trojica rođaka.
Del’Orku je pripalo i 40% glasačkih prava u kompaniji, Fondaciji 30%, a Andrei Kamerani i Silvani Armani po 15%.
Sestra Rozana i rođaci nasledili su većinski udeo u kompaniji „L’Immobiliare Srl“, koja upravlja luksuznim vilama u Sen Tropeu, Antigvi, Broniju i Panteleriji. Partner Del’Orko dobio je doživotno pravo uživanja u raskošnoj palati u Via Borgonuovo u Milanu, uz Armanijevu izričitu želju da nameštaj i dekoracija ostanu netaknuti.
Fondacija je obavezana da u narednih 12 do 18 meseci proda 15% kompanije jednom od svetskih konglomerata – LVMH-u, Essilor Luxottici ili L’Orealu. Ukoliko to ne bude moguće, udeo može biti ponuđen drugoj luksuznoj grupaciji sa kojom Armani već ima partnerstvo.

U testamentu je Armani ostavio i moralni kodeks za Fondaciju: poslovanje sa etikom i integritetom, negovanje stila minimalizma i vrhunske izrade, kao i stalna težnja ka inovacijama i kvalitetu.
Posebna nasleđa dobili su i ljudi iz njegovog užeg kruga – menadžeru Mikeleu Morčeliju ostavio je obveznice vredne preko 32 miliona evra, dok je njegovoj ćerki Bjanki obezbedio polisu fonda, raspoloživu između 25. i 30. godine.

Objavljivanje testamenta održano je 9. septembra u Milanu. Armanijeva imperija procenjuje se na vrednost između 9,5 i 13 milijardi dolara. Njegova kompanija ostvaruje godišnji promet od 2,3 milijarde evra, zapošljava više od 10.000 ljudi i ima više od 2.700 butika širom sveta.
Pored mode, Armani je poslovanje proširio i na parfeme, kozmetiku, nakit, luksuzne hotele i restorane. U vlasništvu je imao i brojne nekretnine, umetničke kolekcije, košarkaški klub Olimpija Milano, kao i istorijski klub „La Kapanina“ u Versiliji, kupljen svega nekoliko dana pre smrti.










Armani war große Liebe