

Fenomen “cancel culture” poslednjih godina postao je deo svakodnevice svetskog šoubiznisa. Svaka izjava, tvit iz prošlosti ili otkriveni skandal može preko noći da pretvori slavnu ličnost u personu non grata.
Ono što je nekada bila tema tabloida, danas se širi brzinom svetlosti na društvenim mrežama, gde korisnici često zauzimaju ulogu sudije i porote.
Pitanje koje se sve češće postavlja jeste – da li iko može da se vrati nakon što je “cancelovan”? U praksi, postoji nekoliko primera koji pokazuju da je put povratka moguć, ali nikada nije jednostavan.
Glumci, pevači i influenseri koji su se suočili sa bojkotom morali su da pronađu način da izgrade novo poverenje sa publikom.
Za neke je to značilo javno izvinjenje i priznanje greške, dok su drugi pokušali da se povuku iz javnosti i vrate tek kada su osećali da je bura prošla.
Ipak, recept za povratak ne postoji, jer mnogo toga zavisi od prirode skandala i od toga da li publika uopšte želi da pruži drugu šansu.
Kevin Spejsi jedan je od najozbiljnijih primera.
Nekada dvostruki Oskarovac i jedan od najcenjenijih glumaca Holivuda, doživeo je drastičan pad nakon što je 2017. godine više muškaraca izašlo u javnost sa optužbama za seksualno uznemiravanje.

Serija „House of Cards“, u kojoj je imao glavnu ulogu, prekinuta je, a Spejsi je praktično izbrisan iz industrije. Iako su neke optužbe kasnije pale na sudu, njegova reputacija ostala je nepovratno narušena.
Danas se povremeno pojavljuje u manjim, uglavnom evropskim produkcijama, ali daleko je od statusa koji je nekada imao.
Džoni Dep pokazuje potpuno drugačiji put.
Nakon burnog razvoda i optužbi Amber Herd da je bio nasilan, Dep je gotovo preko noći otpisan – izgubio je ulogu u „Fantastičnim zverima“ i mnogi brendovi prekinuli su saradnju.
Međutim, suđenje koje je pratio ceo svet preokrenulo je situaciju. Dep je uspeo da povrati deo ugleda, a publika je stala na njegovu stranu.

Danas ponovo snima filmove, ali iako je njegova karijera revitalizovana, teško da će ikada dostići isti holivudski vrhunac koji je imao pre skandala.
Džejms Čarls, jedan od najpoznatijih jutjub beauty influensera, takođe je bio meta “cancelovanja” zbog optužbi da je slao neprimerene poruke maloletnicima.
Njegovi saradnici i brendovi su se povukli, izgubio je milionske pretplate, a njegov imidž “beauty kralja YouTube-a” potpuno se urušio.
@jamescharlesjailtime how is he still allowed to create and sell makeup and have a following and why are people still supporting him? #jamescharles #jamescharlesallegations #foryou #foryoupage #predator #groomer #allegedly #criminal ♬ original sound – james charles jail time
Iako i dalje objavljuje sadržaj, nikada nije povratio istu popularnost i poverenje publike, a na njegovim klipovima na društvenim mrežama korisnici ne propuštaju da podsete sve na optužbe koje su iznete na Čarlsov račun, ne dozvoljavajući njemu, ali ni javnosti da zaboravi.
Za razliku od njih, Robert Dauni Džunior često se navodi kao pozitivan primer povratka.
Devedesetih je bio poznat po problemima sa drogom i brojnim hapšenjima, a mnogi su verovali da mu je karijera završena.

Međutim, zahvaljujući ličnoj transformaciji i ulozi Tonija Starka u Marvel franšizi, vratio se na velika vrata i postao jedan od najplaćenijih i najcenjenijih glumaca u Holivudu.
Njegova priča pokazuje da “cancel” ne mora biti konačna presuda, već ponekad i početak nove faze.
Kanje Vest je još jedan kontroverzan primer.
Njegove izjave, naročito one koje su uključivale antisemitizam, dovele su do toga da ga javnost osudi, a brojni brendovi prekinu saradnju sa njim, uključujući i Adidas, sa kojim je imao višemilionski unosan ugovor za “Yeezy”.
Ipak, Kanje je umetnik čije ime i dalje izaziva ogromnu pažnju.

Iako je izgubio status u svetu mode i deo finansijske imperije, njegova muzička karijera opstaje jer i dalje ima armiju lojalnih fanova koji ga prate uprkos kontroverzama sa kojima ne prestaje ni danas.
Na drugoj strani spektra nalazi se Rouz Mekgovan, glumica poznata po seriji „Charmed“, koja je bila jedna od prvih žena koje su javno govorile o Harviju Vajnstinu i pokrenule #MeToo pokret.

Iako nije bila “cancelovana” u klasičnom smislu, njene karijerne šanse u Holivudu potpuno su nestale – industrija ju je isključila jer je bila “nezgodna”.
Danas se bavi aktivizmom i retko učestvuje u projektima, što pokazuje i tamnu stranu “cancel kulture” – da ponekad stradaju oni koji progovore.
Iz ovih primera jasno je da ne postoji univerzalno pravilo. Publika ume da oprosti kada veruje da je osoba iskreno promenila svoje ponašanje, ali postoje i trenuci kada nema povratka.
Karijere poput Spejsijeve pokazuju da ponekad nije moguće izbrisati mrlju, dok povratak Roberta Daunija Džuniora svedoči o tome da publika voli priče o iskupljenju.
Na kraju, opstanak nakon “cancelovanja” zavisi od prirode skandala, načina na koji je osoba reagovala, ali i spremnosti publike da pruži drugu šansu.










Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.