

Još od premijere Isterivača đavola 1973. godine, horor žanr iznova pronalazi načine da uzdrma publiku. Novi film Zeka Kregera, Weapons, uspeva da to uradi na način koji privlači i one koji horor izbegavaju.
Poput njegovog prethodnog ostvarenja Barbarian, i ovde se spaja šok, humor i slojevita priča – rezultat je film koji je istovremeno zabavan, zastrašujući i emotivno snažan.
Priča započinje jezivim događajem: u 2:17 ujutru, sedamnaestoro dece iz istog razreda napušta svoje domove i nestaje bez traga. Kroz poglavlja u stilu Magnolije, fokus se smenjuje između više likova – učiteljice Džastin (Džulija Garner), ožalošćenog oca Arčera (Džoš Brolin), lokalnog policajca Pola (Olden Erenrajh), zavisnika Džejmsa (Ostin Abrams), školskog direktora Markusa (Benedikt Vong) i dečaka Aleksa (Keri Kristofer).
U središtu svega nalazi se Aleks i misteriozna žena Gledis (Ejmi Medigan), koja se čas predstavlja kao tetka, čas kao prababa. Ona poseduje moć da kontroliše ljude i krade im životnu energiju kako bi zaustavila sopstveno starenje. Scene poput njenog iznenadnog pojavljivanja na plafonu iznad Džastin ili u snovima Arčera spadaju među najstrašnije u filmu.
Kreger majstorski manipuliše očekivanjima publike. U završnom činu, Aleks koristi Gledisinu sopstvenu magiju kako bi nestala deca krenula protiv nje. Prizor u kojem je deca doslovno rastrgnu izaziva smeh i aplauze u sali, pretvarajući lik iz zastrašujućeg u predmet podsmeha.
U Weapons ima i katarze i odličnih šala, ali i efektnih “jump scare” trenutaka. Kregger izbegava jeftine trikove i ne zasipa film beskrajnim scenama iz mraka, već pažljivo gradi atmosferu.
Najpotresniji deo filma je Aleksovo poglavlje – dečak ostaje sam nakon što roditelji padnu pod Gledisinu kontrolu, a brine se o njima i svojim vršnjacima koje skriva u podrumu. Ova priča ima ličnu dimenziju za Kregera, koji je odrastao uz roditelja alkoholičara i izgubio oca zbog ciroze.
U intervjuima je otkrio da je završno poglavlje “gotovo autobiografsko” i da je pisanje scenarija započeo nakon smrti bliskog prijatelja. Kako kaže, radio je iz potrebe za katarzom, a ne iz ambicije.
Film dotiče teme generacijske traume, zavisnosti, ličnih gubitaka, pa čak i problematiku pucnjava u školama. Iako ne nudi konačna rešenja, prepoznaje stvarne strahove i oblikuje ih u napetu, ali i zabavnu priču.
Weapons obiluje upečatljivim slikama – od oblaka koji poprima oblik automatske puške do roditelja pretvorenih u crvenooke automate. Kreger vrsno kombinuje nasilje, grotesku i crni humor, dok glumačka postava predvodi izuzetnim interpretacijama – Džulija Garner briljira u ulozi učiteljice pod pritiskom, a Džoš Brolin kao otac na ivici opsesije.

Pored odličnih kritika, Weapons privlači pažnju i svojim finansijskim okvirom. Prema navodima portala Flickonflick, Zek Kregger je za svoj trostruki angažman – kao scenarista, reditelj i producent – dobio honorar od oko 10 miliona dolara, što potvrđuje njegov rastući status u horor žanru. Filmska kuća New Line Cinema uložila je ukupno 38 miliona dolara u produkciju i honorare, a procene govore da su Džoš Brolin i Džulija Garner među najvećim pojedinačnim dobitnicima, sa višemilionskim ugovorima. Takav budžet jasno pokazuje kolika su bila očekivanja studija od ovog filma – i koliko se verovalo u njegov potencijal da postane jedan od horor hitova godine.
Weapons je horor za doba anksioznosti – film koji odražava strahove današnjice, od društvenih podela do porodičnih tragedija, a istovremeno nudi zabavu i katarzu. Uz snažnu glumačku postavu, originalan scenario i režiju koja spaja šok, smeh i emociju, ovo je ostvarenje koje zaslužuje da se vidi na velikom platnu – čak i ako inače izbegavate horor.










Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.