

Rijaliti programi mnogima su omiljena zabava i svojevrsni „guilty pleasure“, ali većina gledalaca svesna je da ono što vidi na ekranu nije uvek potpuno autentično. Ipak, razmere produkcijskih intervencija često prevazilaze sva očekivanja.
Iako rijaliti programi obećavaju da prikazuju „pravu“ svakodnevicu, iza kulisa se krije čitav arsenal trikova – od skriptovanih razgovora i ponavljanja scena, do podmetanja predmeta i unapred isplaniranih ishoda. Rijaliti je, pre svega, televizijski spektakl – a ne stvaran život.
Tome svedoče brojna iskustva ljudi koji su učestvovali u snimanju takvih emisija i kasnije na društvenim mrežama otkrivali šta se zaista dešava iza kamera.
Bivše učesnice otkrile su da u ovom šou ništa nije prepušteno slučaju. Kandidatkinje su bile podsticane da stalno piju, imale su strogo kontrolisan raspored i bile bez satova kako bi izgubile pojam o vremenu. Susreti sa „bachelorom“ bili su pažljivo režirani, a razgovori se ponavljali dok reakcije nisu ispale „kako treba“.
Osim toga, producenti su učesnicima sugerisali replike, unapred planirali eliminacije i u montaži spajali kadrove tako da dobiju potpuno nove priče i sukobe.
Učesnica ove emisije otkrila je da je morala da ponovi emotivan razgovor sa majkom – i to nedelju dana nakon porođaja. Kako više nije bila trudna, obukli su je u široku trenerku i dali joj plišanog medu da drži ispred stomaka.
Na taj način su rekonstruisali trenutak koji se zapravo dogodio u potpuno drugačijim okolnostima, kako bi drama na ekranu bila uverljivija.
U teoriji romantično, u praksi katastrofa: Najgori ljubavni parovi iz kultnih TV serija
Student koji je bio deo ekipe otkrio je da obećano renoviranje od „60 minuta“ traje čitav dan. Ekipa je dolazila ujutru, stari nameštaj odmah je završavao u kontejneru, a novi, jeftin sponzorski komadi unosili su se tek kasnije.
Produkcija je pravila pauze i dodatno popravljala „amaterski rad“, dok je gledaocima prikazivana iluzija brzog i čudesnog preuređenja.
Nekada popularna MTV emisija skrivala je zanimljive trikove. Učesnici su priznali da su automobili pre snimanja dodatno prljani i uništavani, kako bi transformacija izgledala dramatičnije.
Skupi dodaci, poput ozvučenja i specijalnih uređaja, često su montirani samo radi kamera, a potom skidani odmah po završetku snimanja.
Premisa emisije – da porodica bira između tri različite kuće – u stvarnosti je bila lažna. Učesnici su već imali kupljenu kuću pre početka snimanja, dok su preostale dve nekretnine samo služile za predstavu.
Gledaocima je tako prodavana „dilema“ koja nije ni postojala.
Producenti ovog globalno popularnog rijalitija javno su priznali da su pojedine scene bile skriptovane ili dosnimavane. Time su dodatno pojačavali dramu i sukobe, kako bi se održala pažnja publike.
Čak i kad su događaji bili stvarni, način na koji su prikazani u montaži bio je pažljivo režiran.
Bivši učesnici su otkrili da su producenti često ubacivali varnice tako što su ih navodili na određene replike ili ponavljali svađe u više pokušaja.
Time su konflikti, koji bi u realnosti verovatno prošli nezapaženo, na ekranu dobijali oblik eksplozivnih scena.
Jedan od najpoznatijih šou-programa o antikvitetima daleko je od spontanog. Zbog zakonskih ograničenja i produkcijskih zahteva, glavni akteri više ne rade na kasi.
Predmeti koji „slučajno“ dolaze u radnju dogovaraju se unapred, zajedno sa njihovom istorijom i cenom, pa sve ono što izgleda kao iznenađenje zapravo je unapred isplanirano.










Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.