

Akcioni filmovi na Netflixu dobijaju osveženje krajem meseca sa dolaskom popularnog filma u kom glavnu ulogu tumači legendarni glumac Dvejn Džonson.
Ovaj akcioni triler katastrofe iz 2015. godine u glavnoj ulozi ima Dvejna „The Rock“ Džonsona kao čoveka očajnički odlučnog da ponovo okupi svoju porodicu dok saveznu državu Kaliforniju potresaju razorni zemljotresi.
„San Andreas“ je bio veliki bioskopski hit kada je izašao, zaradivši 474 miliona dolara širom sveta, i lako je videti zašto je bio toliko popularan.
Povodom 10. godišnjice filma i njegovog povratka na striming, ovo su tri razloga zašto treba da pogledate „San Andreas“ na Netflixu.
U gotovo svakom drugom filmu, Dvejn Džonson bi bio glavna atrakcija.
Ali u „San Andreasu“, specijalni efekti su prava zvezda, a film prikazuje razaranja ogromnih razmera na nivou o kojem filmovi katastrofe iz sedamdesetih nisu mogli ni da sanjaju.
Najbliže poređenje ovom filmu bi verovatno bili „Dan nezavisnosti“ i drugi filmovi koje je režirao Roland Emerih.
Režiser Bred Pejton ima izuzetno oko za znamenitosti Kalifornije, a film ih nemilosrdno ruši uz pomoć impresivnog CGI-ja. Niko nikada ne bi želeo da ovako nešto zaista vidi u stvarnosti.

Ali u filmskom kontekstu, ovo je uzbudljivo i napeto za gledanje.
Džonson možda nije najveća zvezda u sopstvenom filmu, ali je glumac koji drži „San Andreas“ na okupu.
Rej Gejns (glavni lik) nije pokazao preterano herojstvo poput mnogih Džonsonovih prethodnih uloga. On je, pre svega, porodičan čovek koji je u procesu gubitka svoje porodice kada katastrofa udara.
Rejeve pilotske veštine kao spasilačkog helikopterskog pilota daju mu priliku da učini razliku u jeku tragedije, iako mu je primarni fokus pronalazak voljenih u ovom haosu.
Još važnije, ovo putovanje pruža Džonsonu šansu da pokaže Rejevu emotivnu ranjivost i hrabrost. On je poput klasičnih heroja filmova katastrofe — a ta formula i dalje funkcioniše.
Koliko god Džonson bio dobar, Karla Gudžino je još bolja.
Ovo je treći film u kojem su Džonson i Gudžino igrali zajedno, nakon „Trka do planine veštica“ i „Brži“, a njihova hemija deluje potpuno stvarno, čak i dok je njen lik, Ema Gejns, otuđena od Reja i na ivici razvoda.

Od početka je jasno da i dalje postoji ljubav između Reja i Eme, a Džonson prikazuje snažnu energiju oca zaštitnika kada se Rej i Ema udružuju da pronađu svoju ćerku, Blejk Gejns (Aleksandra Dadario).
Ova glumačka trojka veći deo filma provodi razdvojena, ali su uverljivi kao porodična celina i lako je navijati za njih.
Čak i Emin sadašnji dečko, Danijel Ridik (Džoan Grifid), dobro se uklapa u priču kao uljez u Rejevoj porodici. Nikada nema stvarne sumnje kome Ema pripada, ali Grifid svom liku daje upravo ono što treba kako bi publika ostala neutralna prema njemu.
Ako film ima manu u pogledu glumačke ekipe, to je što rasipa talentovana imena poput Pola Džamjatija i Arči Panjabi u sporednim ulogama koje ne doprinose glavnoj priči o Reju i njegovoj porodici.
To znači da film publici zapravo ne pruža nikoga vrednog pažnje osim tri glavna lika. Ipak, do kraja filma većini gledalaca to neće ni pasti na pamet.










Ne gubiti vreme na svakojako holivuđansko đubre. Ima boljih taze i neuporedivo boljih starijih filmova.
Mora da se šalite…