Međutim, prvo je bitno da se napravi razlika između triler i horor filmova. Dok trileri mogu biti zastrašujući, a horori uzbudljivi, razlika između njih je u samom nazivu. Horor filmovi su predvidljivo namenjeni da vas užasnu nekim zlom koje treba uništiti ili barem pobeći od njega. S druge strane, trileri su nepredvidivi, što je deo onoga što gradi tenziju koja je tu da vas uzbudi.
Postoje mnogi tipovi trilera: psihološki, misterija, operacije visokog rizika (akcija, zločin, pravne, političke, špijunske, naučno-fantastične stvari koje spašavaju svet). Ako su dobri, svi trileri u nekom trenutku postanu toliko uzbudljivi, toliko napeti, toliko potpuno zarazni da se ne usuđujete da ih pauzirate. To su trileri koji vrede vašeg vremena — i zaslužuju da budu na ovoj listi.
U ovom apokaliptičnom trileru nema povratka na staro. Amanda Sendford (Džulija Roberts) i njen suprug, Klej (Itan Hok), vode svoju decu na vikend porodični odmor u prelepu kuću na Long Ajlendu kako bi pobegli od gradske vreve. Ali njihov odmor iz snova ubrzo prekida vlasnik kuće, G.H. Skot (Mahershala Ali), i njegova ćerka, Rut (Myha’la), koji stižu usred noći tražeći sklonište usred nestanka struje u celom Njujorku. G.H. veruje da fenomen može biti znak nečeg većeg, i dve porodice moraju naučiti da veruju jedna drugoj ako žele imati bilo kakvu nadu za preživljavanje.
U ovom zamršenom trileru, iskusni detektiv Tom Nikols (Benisio Del Toro) biva uključen u istragu ubistva nakon što je mlada agentkinja za nekretnine pronađena mrtva u jednom od svojih objekata. Njen dečko, Vil Grejdi (Džastin Timberlajk), koji je na čelu porodične imperije nekretnina, potpuno je skrhan njenom smrću, ali nešto tu nije kako treba — a Nikolsova istraga vodi ga do mreže korupcije koja počinje da mu urušava ceo život. Dođite zbog misterije, ostanite zbog nastupa Alisije Silverston kao Tomove žene, Džudi, koja je, na neki način, njegov najpouzdaniji partner.
Seo-yeon (Park Shin-hye) vraća se u svoj dom iz detinjstva na putu da poseti svoju bolesnu i otuđenu majku. Kada stigne u kuću, priključuje stari telefon i počinje da prima pozive od uznemirene žene po imenu Yeong-sook (Jun Jong-seo). Tokom razgovora, Seo-yeon shvata da Yeong-sook živi u istoj kući — ali pre 20 godina. Dve žene postaju prijateljice, učeći jedna o drugoj tokom telefonskih razgovora dok komuniciraju kroz vreme. Zatim, jednog dana, Seo-yeon i Yeong-sook donose malu odluku koja će zauvek promeniti njihove živote. Ali, mogu li verovati jedna drugoj?
Rej Monro (Sem Vortington) i njegova žena, Džoen (Lili Rejb), se svađaju tokom vožnje kući kada ih njihova ćerka, Peri (Lusi Kapri), prekida sa zadnjeg sedišta, rekavši da joj je potrebna pauza za toalet i nove baterije za muzički plejer. Porodica se zaustavlja na benzinskoj pumpi, a dok su roditelji ometeni, Peri odlazi do napuštenog gradilišta sa velikom otvorenom rupom. Iznenada, pojavljuje se pas lutalica i preti da napadne. U tom trenutku, Rej pronalazi svoju ćerku, ali kada pokuša da otera psa bacanjem kamena, Peri pada unazad u rupu. Pokušavajući da je uhvati, Rej takođe pada i udara glavom. Kada se osvesti, odlučuje da odvede Peri u bolnicu koju su prošli nekoliko milja unazad kako bi je pregledali. Dr. Bertram (Stiven Tobolovski) odlučuje da Peri treba na CT skeniranje i šalje majku i ćerku dole na postupak, dok Rej ostaje u čekaonici, u kojoj ubrzo zaspi. Kada se probudi, ne samo da se njegova porodica još uvek nije vratila, već bolnica nema nikakav zapis o njima. Uopšte. Nikada.
Rasel Kor (Džefri Rajt) je pisac i stručnjak za vukove koji je pozvan da istraži nestanak troje male dece na Aljaski. Medora Sloun (Rajli Kju) je uverena da su vukovi krivi za nestanak njenog šestogodišnjeg sina, Bejlija. U međuvremenu, Medorin suprug, Vernon (Aleksander Skarsgard), služi u Iraku dok ga povreda i nestanak Bejlija ne vrate kući. Policija, na čelu sa šefom Donaldom Mariom (Džejms Dejl), i domorodački meštani, poput Vernonovog prijatelja Čiona (Džulijan Blek Antelop), uključuju se u potragu i formiraju sopstvena mišljenja o tome šta se dešava u njihovoj maloj zajednici. Kako se ova jeziva i napeta priča odvija, postaje sve teže proceniti ko je sposoban za brutalnije ponašanje — životinje ili ljudi.
Džon Luter (Idris Elba) se vraća u velikom stilu u svom kaputu od tvida, a vi ćete biti na ivici sedišta dok on prati sadističkog serijskog ubicu. U ovoj novoj verziji nagrađivane serije od tvorca Lutera, Nila Krosa, i režisera Džejmija Pajna, Luter se nalazi u zatvoru zbog godina kršenja pravila u ime pravde — sve dok ne pobegne da bi rešio slučaj nerešenog ubistva. Tako počinje izopačena igra mačke i miša između detektiva i sajber ubice koji ga izaziva (koga igra fantastično jezivi Endi Serkis). „The Fallen Sun“ ima neka poznata lica (poput Dermota Kraulija kao Luterovog bivšeg šefa i prijatelja, nadzornika detektiva Martina Šenka) i nove zvezde (uključujući Sintiju Erivo kao Odet Rejn), uz akcione sekvence koje će sigurno iznenaditi čak i najiskusnije ljubitelje krimi trilera.
Šta sve ljudi neće uraditi zbog luksuza… u slučaju Havijera Munjoza (Havijer Gutjerez), to je zaista jezivo. Nekadašnji veliki šef u reklamnoj industriji, sada nezaposlen, Havijer ne može čak ni da dobije neplaćenu praksu. Prinuđen je da napusti svoju predivnu, luksuznu kuću sa suprugom Margo (Rut Diar) i sinom Danijem (Kristijan Munjoz) i da se preseli u mali iznajmljeni stan u siromašnijem delu Barselone. Havier ne može da se pomiri sa gubitkom svog starog stana (niti sa načinom života i društvenim statusom koji je dolazio s njim). Nakon što pronađe rezervni set ključeva u svom automobilu, vraća se u stan, ukrade malo kukuruznih pahuljica, ode u kupatilo i vidi fotografije porodice koja sada tamo živi — biznismena Tomasa (Mario Casas) sa suprugom Larom (Bruna Cusí) i njihovom ćerkom Monikom (Iris Valjes). Havijer postaje opsednut novim stanarima, i ono što počinje kao uhođenje brzo prelazi u spletkarenje. Učiniće sve — baš sve — da vrati „svoj“ dom.
Jednog dana, Goreng (Iván Massagué) odlučuje da se priključi jednom eksperimentu i projektu ne znajući o čemu se radi. On se budi u Centru za Vertikalno Samoupravljanje, poznatom kao „Jama“, što je zapravo ogroman toranj sa mnogo, mnogo spratova. Njegov cimer, Trimagasi (Zorion Egulior), objašnjava da se hrana dostavlja stanovnicima svakog sprata putem platforme sa vrha tornja do dna, zadržavajući se na svakom spratu određeno vreme kako bi ljudi mogli da jedu. Ali evo šta je kvaka — ljudi na nižim spratovima mogu jesti samo ono što ostane od onih iznad njih. A svako uhvaćen sa zalihama hrane biva ubijen. Svaki mesec, ljudi su nasumično raspoređeni na novi sprat. Čak i ako ne obraćate pažnju na kritike kapitalizma ili argumente za pravednu distribuciju bogatstva, ova priča o preživljavanju je dovoljno uzbudljiva da zadrži vaš interes.
Najbolje prijateljice Beth (Lejton Majster) i Kejt (Kristina Volf) se odlučuju na putovanje u niazgled idilične predele Hrvatske, sa prelepim smeštajem, glamuroznom odećom za odmor, ukusnom hranom i bajkovitim i idiličnim okruženjem. Odmor je preko potrebno druženje za dame. Bet je upravo dobila bebu i prolazi kroz neku vrstu teškog perioda sa suprugom Robom (Luk Noris), dok se Kejt nalazi u posledicama lošeg raskida veze. Ali stvari se menjaju kada Bet nakon pijane noći u gradu otkrije da je Kejt nestala. I ima krvi na podu. Sada Beth mora da shvati šta se dogodilo — kilometrima daleko od kuće, sa samo Zejnom (Ziad Bakri), taksistom, kao pomoćnikom. Što je još gore? Policija je identifikovala njihovog glavnog osumnjičenog za nestanak Kejt, i to je Bet.
Comments (0)
There are no comments. Be the first and leave a comment.