Medi Bordž, dvadesettrogodišnja influenserka iz Osla, otkrila je koliko je tačno zaradila od videa pod nazivom „Kako delimo mali stan“, koji je imao 10 miliona pregleda.
Na svom YouTube kanalu, gde ima milion pratilaca, Medi redovno objavljuje snimke iz svog života i deluje savete svojim pratiocima, a u videu pod nazivom „Koliko mi je YouTube platio za moj YouTube Shorts s 10 miliona pregleda“, objasnila je nekoliko načina na koje influenseri mogu da zarađuju na platformi, otkrivši tom prilikom detalje njene zarade.
Prvi način je sponzorstvo, ali budući da njen viralni video nije bio sponzorisan, u ovom slučaju nije mogla da zaradi na taj način. Sledeći je bio YouTube AdSense, gde je objasnila da je u vreme snimanja videa AdSense bio dostupan samo za video isečke koje su gledaoci gledali na laptopu. Tako je zaradila ukupno 10.56 dolara, odnosno skoro 10 evra, što je u svakom slučaju više nego što je zaradila za isti video objavljen na Instagramu.
Poslednji način koji je pomenula bio je YouTube Shorts fond, koji je, kako je rekla, najprofitabilniji od tri opcije.
Na kraju je njen ukupni prihod za video s 10 miliona pregleda iznosio 385 dolara (356 evra), što je šokiralo gledaoce.
Ispod videa su se našli brojni komentari iznenađenih korisnika Youtube-a, koji su za ovaj broj pregleda očekivali mnogo veći novčani iznos.
„385 dolara za 10 miliona pregleda? Mislio sam da će biti mnogo više“ do „Vau, to je suludo malo za toliko pregleda“, samo su neki od njih.
Medi je tako pokazala da, iako influenseri mogu dobro da zarađuju, prihod može značajno varirati u zavisnosti od vrste sadržaja i platforme na kojoj objavljuju.
Osoba koji svoj privatni život iznosi javno za 390 dolara – koja bolesnica.