
YouTube će od 2029. godine preuzeti ekskluzivna prava za prenos dodele Oskara, čime će postati novi digitalni dom najprestižnije filmske nagrade na svetu. Ova odluka predstavlja veliki preokret, jer se po prvi put u istoriji ceremonija seli sa televizijskih ekrana na striming platformu.
Kako je saopštila Akademija filmske umetnosti i nauke, ugovor sa YouTube-om potpisan je do 2033. godine, dok će dosadašnji emiter ABC zadržati prava prenosa do 2028. Ovim potezom se prekida gotovo sedam decenija duga tradicija televizijskog emitovanja Oskara na ovoj mreži, koja je započela još 1961. godine.
Događaj dostupan svima – potpuno besplatno!
Prelazak na YouTube omogućava besplatan i globalan pristup ceremoniji za više od dve milijarde korisnika širom sveta. U SAD-u, prenos će biti dostupan i pretplatnicima servisa YouTube TV. Odluka dolazi nakon višegodišnjeg pada gledanosti – sa rekordnih 55 miliona gledalaca 1998. godine, broj se u poslednje vreme kreće oko 20 miliona.
„Oduševljeni smo što ulazimo u globalno partnerstvo sa YouTube-om, koji će postati novi dom Oskara i našeg celogodišnjeg programa. Akademija je međunarodna organizacija, a ovo partnerstvo će nam pomoći da približimo naš rad publici širom sveta“, poručili su u zajedničkoj izjavi izvršni direktor Akademije Bil Kramer i predsednica Linet Hauel Tejlor.
Više od ceremonije
Osim same dodele, YouTube će emitovati i brojne prateće sadržaje – uključujući crveni tepih, ekskluzivne snimke iz bekstejdža, objave nominacija, intervjue sa članovima Akademije i autorima filmova, ali i pristup prestižnom događaju Governors Ball, edukativne emisije o filmu, podkaste i još mnogo toga.
„Oskari su jedan od ključnih kulturnih događaja koji slavi umetnost i pripovedanje. Naše partnerstvo sa Akademijom omogućiće da ovu proslavu približimo celokupnoj globalnoj publici, što će inspirisati novu generaciju stvaralaca i ljubitelja filma, a istovremeno očuvati bogato nasleđe Oskara“, izjavio je izvršni direktor YouTube-a Nil Mohn.
Iako ovo nije prvi slučaj da striming platforme prenose dodelu nagrada – Netfliks, na primer, već ima prava na SAG nagrade – prelazak Oskara na YouTube predstavlja prvi slučaj da jedna od četiri velike američke nagrade (Oskar, Gremi, Toni i Emi) u potpunosti napušta televiziju i seli se na digitalni teren.






Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.