Instagram je druga najpopularnija besplatna aplikacija na servisima za preuzimanje aplikacija i na njoj se svakodnevno pojave milioni novih fotografija i snimaka. Ova platforma bogata je raznovrsnim sadržajem, ali se na njoj izdvojila samo nekolicina onih koji se mogu nazvati influenserima.
Oni se od ostalih korisnika razlikuju po tome što stvaraju kohezivan ili vizuelno privlačan sadržaj sa kojim njihovi pratioci mogu da se povežu i koji odmah umeju da prepoznaju, piše Huffpost.
Pre nego što objave napravljene fotografije, influenseri se pozabave njihovom doradom, što mnogi od njih ne skrivaju, a sada su tri devojke koje pripadaju ovoj grupi odlučile da ispričaju kako one to rade.
1) Dve aplikacije i unapred podešeni parametri
Denis Majrik iz Finiksa u Arizoni bavi se fotografisanjem već više od decenije, pa je proces obrade fotografija dovela do savršenstva. Iako često fotografiše druge ljude, na njenom profilu na Instagramu, koji prati više od 35.000 ljudi, dominiraju fotografije na kojima je ona. Denis svoj stil opisuje kao „čist, sa naglašenim zemljanim tonovima“.
Njena tajna je u unapred podešenim parametrima („presets“) za sređivanje fotografija u aplikacijama, što praktikuju mnogi influenseri. Određeni parametri mogu biti primenjeni na više fotografija, čime se dobija ujednačeni izgled fotografija, a na ovaj način se štedi i vreme.
Ona većinu svojih fotografija edituje na desktop računaru koristeći „Adobe Lightroom“, dok na telefonu upotrebljava „VSCO“.
2) Tri aplikacije i procedura duga 15 minuta
Kao i Majrik, i Anet Vartejnijan koristi profile sa unapred podešenim parametrima za sve svoje fotografije, ali je njen proces sređivanja malo duži. Ona za to upotrebljava aplikacije „Lightroom“, „VSCO“ i „Retouch“. Na mnogim njenim fotografijama dominiraju jake boje ili šare koje ona neznatno pojačava i kojima dodaje „taman toliko teksture da fotografija izgleda bledunjavo, ali ne i staro“. Ona tvrdi da ovo pomaže i fotografijama koje su napravljene lošijim telefonima, jer može donekle da prikrije njihovu zamućenost.
Na ovoj fotografiji, koju je njen suprug napravio koristeći Ajfon XS, pozadina je bila problem, a „preseti“ nisu mogli da je srede. Zbog toga joj je trebalo 15 minuta da je dotera.
Volim da fotografija bude što realističnija, ali niko ne želi da vidi nov autfit okružen smećem – dodaje Anet i kaže da je nakon toga otvorila obrađenu fotografiju u aplikaciji „Lightroom“, gde je podesila ekspoziciju, kontrast, naglaske i senke.
Smanjila sam tamne tonove kako bi fotografija odskočila. To je važno jer ja imam tamnu kosu i nosim odeću raznih boja i sa raznim šarama – zaključuje Anet, koju na Instagramu prati skoro 45.000 ljudi.
Njen finalni korak bilo je neznatno smanjivanje zasićenosti i povećavanje ekspozicije kako bi boja džempera i njene kože delovali prirodnije, i na kraju je izoštrila fotografiju, prenosi Index.
3) Samostalno sređivanje i povremena pomoć plaćenog profesionalca
Alisija T. Ču otvorila je profil na Instagramu 2013. godine kako bi promovisala svoj blog o putovanjima i stilu života i sada je prati više od 21.000 ljudi. Proces obrađivanja njenih fotografija sličan je kao Anetin, ali ona posebno ističe pomoć drugih ljudi.
Ona je ranije za sređivanje svojih fotografija koristila aplikacije „VSCO“ i „Afterlight“, ali se ispostavilo da joj one ne odgovaraju.
Danas Alisija nakon fotografisanja izabere 10 do 15 najboljih fotografija koje obrađuje u pomenutom programu, u kom podešava ekspoziciju i zasićenost. Ukoliko je potrebno još doterivanja, ona to poveri retušeru koji joj za taj posao naplaćuje 16 dolara po satu, ali naglašava da on edituje samo okolinu, a da njenu kosu, telo i lice ne sređuje.
Sređivanje fotografije iznad zahtevalo je nekoliko postupaka. Ona je isečena tako da bude vertikalna, a onda je podešena perspektiva kako bi se zgrada ispravila, dok je ostatak posla obavio retušer od koga je Ču tražila da „očisti žbun, beton na zgradi i površinu u donjem desnom uglu fotografije“.
Sve u svemu, na uređivanje ove fotografije potrošena su tri sata, a nastala je za dva minuta.
Ono u čemu se sve tri influenserke slažu jeste da ne prolaze samo njihove editovane fotografije dobro, nego i one neobrađene, jer ljudi vole da vide i „potpuno prirodnu fotografiju“.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.