Pretraži

VELIKA ČAST! IDJDigital na 53. Midemu u Kanu, u okviru ‘Global Indie Voices’ panela (FOTO)

Hi-Tech
0
Photo: IDJDigital

Bojan Musulin, jedan od direktora IDJDigital-a, je govoreći na panelu kako muzičke kompanije u današnje vreme evoluiraju u novoj digitalnoj ekonomiji posetiocima Midema približio kako funkcionise muzička industrija na Balkanu i Adriatic regiji.

——————– Sponsored ——————–

Na panelu koji je organizovao Merlin, globalno telo za licenciranje sadržaja, učestvovala je i Kaori Matsuda (Space Shower Networks, Japan), kao i Yoel Kenan (Africori, South Africa). Panel moderator je bio Wesley A'Harrah (Hyper Orange, US).

Kao najveći digitalni distributer sa ovih prostora, koji posluje u okviru United Media, predstavnika IDJDigital je izneo impresivne detalje o svom poslovanju, kao i put kompanije od video produkcije preko izdavačke kuće do digitalne distribucije, muzičkog TV kanala i aplikacije.



Poseban fokus panela su bile digitalne platforme za online slušanje muzike i kako je streaming promenio muzički biznis:

  • Iz meseca u mesec primetan je rast konzumacije muzike na platformama kao što su Spotify, Deezer i Apple Music kao i ulazak ovih platformi na tržišta u razvoju kao sto su Balkan, Azija, Južna Amerika i Afrika. Mesečni rast slušanosti na novim tržištima je i do 25%'

Imajući u vidu brojne izazove sa kojima su suočeni izdavači i izvođači muzike, Bojan je naveo čime sve moderne kompanije kao IDJDigital moraju da se bave da bi ostvarile pozitivno poslovanje:

– U razvijajućim tržištima kao sto je naše, morate višestruko da se potrudite u odnosu na recimo US, DE ili UK tržište koje je vec prošlo kroz digitalnu transformaciju. Prilagođavanje željama i potrebama korisnika kao i fleksibilnost u biznis modelu i nalaženje novih poslovnih prilika je imperativno za opstanak u sadašnjem ekosistemu.

Photo: IDJDigital

Photo: IDJDigital

Za nas je to značilo razvijanje nekoliko različitih i povezanih biznisa kao sto su produkcija, izdavaštvo i marketing kako bi sami sebi dali neophodnu vidljivost.'

IDJDigital aktivno radi na edukaciji klijenata i tržišta i navodi komunikaciju i transparentnost kao ključne momente u sopstvenom biznisu:

– Muzika je sada jako brz biznis, jednim delom zbog globalnog trenda hiperprodukcije sadržaja a drugim delom zbog digitalizacije procesa izveštavanja i isplata. Klijenti očekuju da znaju kako i gde se njihova muzika konzumira, kao i transparentnost u izveštavanju.

Sada izvođaci iz meseca u mesec dobijaju transparentne izveštaje slušanosti i zarade od sadržaja i jako brzo mogu da vide plodove svog rada i re-investiraju u svoju karijeru. Na tom planu, možemo reći da smo napravili revoluciju u poslovanju na ovim prostorima.'

IDJDigital je članica United Media. Midem je jedan od najrelevantnijih događaja globalne muzičke industrije koji okuplja više hiljada izdavača, distributera, startapa, music executive ličnosti kao i izvođaca iz svih delova sveta koji se održava svake godine u Kanu. 

Photo: IDJDigital

Photo: IDJDigital

 

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Hi-Tech