Da budemo odmah jasni, za ovu SUV maniju nisu krivi proizvođači, već kupci. Brojke su ponovo pokazale šta kupci žele, a automobilske kompanije žele zaradu, pa zato kupcima nude baš ono što žele, iako ova vrsta vozila i nema baš smisla u vremenu zaštite životne sredine.
Mnogi će kao začetnika ovog trenda optužiti Nissan Qashqai, automobil koji je još pre više od 15 godina uspeo da ukomponuje karoserijski oblik terenca sa potrebama prosečne porodice. Nakon japanskog SUV-a, usledili su mnogi pokušaji konkurencije da „uzme parče kolača“ za sebe, a pre svega francuski proizvođači su shvatili da poželjan SUV ne čini 4×4 pogon i terenske sposobnosti, već privlačan dizajn, komfor i praktičnost.
Peugeot 3008 kao prekretnica
Ovaj model je na tržištu pristutan još od 2008. godine, ali je prva generacija imala „kutijast oblik“, dosta sličnosti sa monovolumenima, ali je zahvaljujući štedljivim agregatima i prostoru za potrebe cele porodice ipak zabeležila određeni uspeh na tržištu. Ipak, prva generacija nije imala „joie de vivre“ koji je vremenom postao sve važniji faktor za kupce u ovom segmentu, što je ispravljeno drugom generacijom.
Kada je novi Peugeot 3008 debitovao na Salonu automobila u Parizu 2016. godine, svima je odmah biilo jasno da će ovaj model zabeležiti uspeh na tržištu. Čelnici francuske kompanije su shvatili da u modernom vremenu uspešan dizajn prodaje najviše automobila, pa su rešili da radikalno promene izgled 3008-ice. Sa oštrim linijama, modernim izgledom LED svetala, agresivnim branicima i padajućom linijom krova, ovaj model je u trenutku predstavljanja postao jedan od najlepših SUV-ova na tržištu.
Pored toga, kupce je privukao i inovativan dizajn unutrašnjosti koji je takođe bio ispred konkurencije. O uspehu ovog pristupa najbolje svedoči činjenica da je od oktobra 2016. do marta 2017. zabeleženo 100.000 porudžbina, a polovina su bili ljudi koji nikad nisu posedovali neki model Peugeota.
Dizajn ispred svega
Od tog trenutka, više ništa nije bilo isto. Zarad dizajna zanemarene su mnoge druge važne stavke SUV modela, pa smo dobili i kupe-krosovere koji zbog privlačnog izgleda narušavaju praktičnost i prostranost u kabini. Tada je praktično krenuo i „dizajnerski rat“ među proizvođačima, a svako od njih je pokušao da pre svega izgledom spoljašnjosti privuče kupce u segmentu gde je sve veća gužva.
Toyota je mnoge šokirala sa dizajnom modela C-HR, Renault je predstavio Arkanu (Megane Conquest), zatim je stigao Hyundai Tucson sa LED svetlima unutar maske hladnjaka u obliku anđeoskih krila, i još mnogi drugi.
Sasvim je jasno da su SUV modeli izgubili svoju prvobitnu namenu kao vozila koja mogu da se upuste u terenske izazove, i da sada više predstavljaju modni detalj nego svestrano vozilo. Ipak, i to bi uskoro moglo da se promeni, jer elektrifikacija zahteva mnogo aerodinamičnije automobile, pa ostaje da vidimo da li će automobilska industrija i dalje slušati želje kupaca, ili će se okrenuti proizvodnji automobila koji imaju smisla na racionalnom nivou.
Comments (0)
There are no comments. Be the first and leave a comment.