Pretraži

PROŠIRIO LISTU OBJAVA KOJE UKLANJA: Facebook će brisati ove lažne tvrdnje o Covidu-19 i vakcinama

Hi-Tech
0
Photo: Pixabay.com

Kompanija je počela da uklanja razotkrivene lažne tvrdnje o COVID-19 u decembru prošle godine. Sada je proširena lista tvrdnji zbog kojih bi objava mogla da bude uklonjena porasla.

Sa nove proširene liste lažnih tvrdnji o COVID-19 i vakcinama uopšte, izdvajamo neke tvrdnje:

COVID-19 je napravljen u laboratoriji
Vakcine nisu efikasne u sprečavanju bolesti protiv koje su napravljene
Sigurnije je dobiti bolest nego vakcinu
Vakcine su opasne, toksične ili uzrokuju autizam

Facebook kaže da će odmah početi da sprovodi ovu politiku, fokusirajući se na grupe, stranice i naloge koji dele sadržaj sa ove nove, proširene liste opovrgnutih tvrdnji. Kompanija takođe kaže da će razmotriti potpuno uklanjanje izvora postova, ukoliko se prekršaji ponove. Važno je napomenuti da kompanija kaže da će sprovesti ovu promenu samo tokom „hitne zdravstvene zaštite od COVID-a“, pa iako bi zatiranje takvih tvrdnji moglo biti veliki udarac antivakserskom pokretu na Facebook-u, možda neće potrajati dugo. Čak i ako kratko potraje, to je važna promena, jer je Facebook je bio glavni izvor dezinformacija o vakcinama čak i pre pandemije.



Proširivanje onoga što se računa kao dezinformacija o COVID-19 i vakcinama uopšte je pametan potez za Facebook, ali neki brinu koje objave mogu da se nađu u novoj, većoj listi dezinformacija. Studije o efikasnosti određenih maski, vakcina i testova još uvek traju. Nove Facebook smernice mogu sprečiti razgovore o novim rezultatima istraživanja. Izvan tih promena politike, Facebook takođe prilagođava način na koji se činjenične informacije o COVID-19 isporučuju na Facebook i Instagram.

Kompanija će sadržati veze do informacija o vakcinama i za prijavu za vakcinaciju u svom informativnom centru COVID-19, a planira da tu funkciju prenese i na Instagram. Facebook takođe kaže da nastavlja da poboljšava pretragu na obe platforme kako bi prikazao „relevantnije, autoritativnije rezultate“ kada korisnik pretražuje nešto povezano sa COVID-19. Konačno, Facebook daje 120 miliona američkih dolara za reklamiranje kako bi „pomogao ministarstvima zdravlja, nevladinim organizacijama i agencijama UN-a“ da šire informacije o vakcinama COVID-19 na milijarde korisnika Facebooka.

Tagovi

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Hi-Tech