Pretraži

Google uhvaćen u lažnom reklamiranju

Hi-Tech
0
Photo: pixabay.com

Federal Trade Commision i četiri američke države su objavile da su voditelji radio stanica u vlasništvu iHeartMedia-e, tokom 2019. i 2020. godine objavili više od 29.000 obmanjujućih informacija u kojima su promovisali proizvode koje nikad nisu koristili. 



Na taj način su pokazali nepoštovanje pravila istinitog oglašavanja. Pomenute kompanije su se nagodile sa sudom koji je predložio da one moraju da plate kaznu u iznosu od 9.4 miliona dolara.

Ovo na prvi pogled deluje veoma čudno, jer bi većina reklama mogla da se podvede pod istu tužbu. Međutim, ovde nije sporno ono što se reklamiralo, već način na koji je to rađeno. Naime, voditelji radio stanica su govorili o svojim „sopstvenim iskustvima“ sa Pixel 4 telefonima, pri čemu ih nikad nisu držali u rukama.

Sporne su bile rečenice tipa: „Pravio sam fotografije studijskog kvaliteta…“, „Google Assistant koji je u stanju da obavlja različite zadatke istovremeno, mi je mnogo pomagao da obavim posao…“ koje jednostavno nisu mogle da budu istinite.

Da su ove reklamne poruke bile drugačije formulisane, i da nije upotrebljavano prvo lice, kazna bi bila izbegnuta. Objašnjenje tužilaštva je bilo da ljudi mnogo više veruju iskustvima iz prve ruke. Radio slušaoci su očekivali da su voditelji iskreni i transparentni prilikom reklamiranja proizvoda, a ne da su ih obmanjivali lažnim informacijama.

Google je odgovorio da je spreman da preformuliše reklame i da ovu opomenu shvataju veoma ozbiljno. Kao deo postignutog dogovora, Google i iHeartMedia više neće smeti da objavljuju „lična iskustva“ koja se nikad nisu desila. Pored toga, postignuti sporazum podleže periodu javnog razmatranja u trajanju od 30 dana, nakon čega će komisija glasati da li će kazna ostati ista, ili će se eventualno umanjiti.

Tagovi

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Hi-Tech