Promene su usledile nakon nedavne serije izveštaja Timesa, koji je otkrio ogromnu mrežu web lokacija na kojima se nalaze neproverene i potencijalno štetne tvrdnje o pojedincima, zajedno sa industrijom drugih usluga, koje obećavaju uklanjanje uvredljivog sadržaja iz rezultata pretrage, ali uz značajnu novčanu naknadu.
Gigant za pretragu vrši niz promena na svojoj rang listi u borbi protiv web lokacija, za koje je Google-ov potpredsednik za globalnu politiku i standarde i poverenje i sigurnost David Graff rekao da bi na kraju trebalo da ima „značajan i pozitivan uticaj“ na pogođene.
Sada, kada korisnici prijave da su bili žrtve ovih web lokacija koristeći njegov već postojeći postupak, Google će tu osobu registrovati kao „poznatu žrtvu“ i automatski će „potisnuti“ slične rezultate za ime te osobe, kaže Times. To je važan pomak, s obzirom na to kako ove web lokacije funkcionišu, gde se postovi rutinski preuzimaju sa jedne lokacije i ponovo objavljuju na preko desetak. Times je čak sproveo eksperiment gde je stvorio jedan takav post o sopstvenom izveštaču, samo da bi video da se početni opseg od pet postova iznedrio u još 21, u mreži od 15 lokacija.
Google-ove promene mogle bi da pomognu da ovi brojni postovi ne preplave rezultate pretraživanja. Pojedinačne web lokacije i usluge navodno su naplaćivale više od 700 dolara da bi se uklonio svaki post. Neke promene su već stupile na snagu, a više će doći u mesecima koji slede, ali Times izveštava da su testovi ukazali na početne probleme sa pristupom. Iako kaže da su postovi „uglavnom“ nestali za neke korisnike, primećuje da Google-ove promene izgleda nisu registrovale novu klevetničku stranicu, koja verovatno još uvek nije primila dovoljan obim žalbi da bi je stavila na Google-ov radar.
Međutim, za druge je novi postupak izgleda bolje funkcionisao, postovi su nestali sa prve stranice rezultata teksta i slika. Ovaj potez predstavlja najnoviji odmak od Google-ove prvobitne samoproglašene uloge nepristrasnog dobavljača rezultata. Još 2004. kompanija je rekla da su njeni rezultati „generisani potpuno objektivno i da su nezavisni od uverenja i preferencija onih koji rade u Google-u“. Ali tokom godina ova pozicija se omekšala, posebno u svetlu zakona kao što je EU „right to be forgotten“. To znači da kompanija ispunjava sve značajniju ulogu na mreži, čak i preko 90 posto globalnih pretraga kojima trenutno upravlja.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.