Pretraži

Google ograničava aplikacijama pristup drugim instaliranim aplikacijama na Androidu

Hi-Tech
0
Photo: pixabay.com

Predstojeće izmene i dopune Google-ovih Developer Program Policy, ograničiće koje aplikacije mogu da pristupe čitavoj listi instaliranih aplikacija Android korisnika. Takve liste programerima mogu pružiti uvid u razne privatne navike kao što su bankarske informacije i politička opredeljenja. Konkretno, bilo koja aplikacija za Android 11 koja zahteva dozvolu „QUERY_ALL_PACKAGES“, može da vidi celu listu aplikacija uskladištenih na korisnikovom uređaju. Google kaže da ove podatke sada smatra „ličnim i osetljivim korisničkim podacima“. Zbog toga će od 5. maja Google-ov app review proces ograničiti pristup, i dati pristup dozvoli samo aplikacijama za koje kompanija veruje da im zaista trebaju.

Jednom kad promena prođe, aplikacije mogu da koriste dozvolu samo ako joj je „osnovna namena usmerena prema funkcionalnosti ili svrsi, I zahteva široku vidljivost instaliranih aplikacija na korisnikovom uređaju“.



Google-ova lista dozvoljenih aplikacija pominje file managers, antivirusne aplikacije i bankarske aplikacije, kao I druge aplikacije koje uključuju finansijske transakcije. Ako aplikacija ne ispunjava ove zahteve, programer mora ukloniti dozvolu da bi se pridržavao smernica, ili rizikuje uklanjanje aplikacije iz Google Play prodavnice. Ako programer veruje da njegova aplikacija opravdava pristup, moraće da popuni obrazac izjave sa obrazloženjem.

Apple je napravio sličnu promenu u svom operativnom sistemu za mobilne uređaje 2015. godine kako bi sprečio oglašavače da pristupe podacima o preuzimanju aplikacija, zbog čega aplikacije nezavisnih proizvođača nisu mogle da vide sve aplikacije preuzete sa korisničkog uređaja. Međutim, Google se tek približava uvođenju sličnih ograničenja privatnosti u svojoj Play prodavnici, jer kompanija pokušava da uravnoteži rastuće zahteve potrošača koji vode računa o privatnosti, sa finansijskim potrebama programera i oglašivača.

Gigant za pretragu navodno interno razgovara o tome kako može ograničiti prikupljanje podataka i praćenje više aplikacija na Android platformi na način koji je manje strog od Apple-ove nadolazeće funkcije za praćenje aplikacija (ATT), kako bi zaštitio prihod od 100 milijardi dolara godišnje od prodaje oglasa. Počevši od iOS-a 14.5, ATT će zahtevati od aplikacija da od korisnika dobiju dozvolu za prikupljanje njihovih identifikatora oglašavanja, koje oglašavači koriste za isporuku personalizovanih oglasa i praćenje efikasnosti njihovih kampanja. Apple-ova pravila App Store-a kažu da programeri aplikacija ne mogu sakupljati podatke sa uređaja u svrhu njihove identifikacije, a programeri su odgovorni za sav kod za praćenje u svojim aplikacijama, uključujući sve nezavisne SDK-ove koje koriste. Google je već upozorio iPhone programere koji se oslanjaju na Google oglase da Appleovo ažuriranje praćenja oglasa može značiti da će videti „značajan uticaj“ na njihov prihod od oglasa.

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Hi-Tech