Društvena mreža Facebook je poslednjih godina pod intenzivnim ispitivanjem zbog načina na koji njeni algoritmi promovišu sadržaj. Sada se najavljuje testiranje kontrole za "prilagođavanje preferencija za rangiranje" i prilagođavanje početne strane, što uključuje i povećanje broja postova prijatelja i porodice i smanjenje onih iz grupa i stranica.
Takođe, kontrole koje već postoje biće "lakše za pristup", na primer, funkcije favorita i snooze-a, koje se uglavnom nalaze unutar podmenija podešavanja.
Ova promena stiže u trenutku kada su Facebook i njegova novoimenovana matična kompanija Meta pod političkim pritiskom da dozvole korisnicima da izbegnu njegove sisteme rangiranja.
Takozvano "rangiranje zasnovano na angažmanu" je stalna meta kritika, jer se daje prioritet sadržaju koji izaziva podele i ekstremizam. Facebook se ne slaže sa tim, ali se stav među nekima zadržao. Grupa američkih zakonodavaca podnela je nacrt zakona pod nazivom “Filter Bubble Transparency Act”, koji je osmišljen da osigura da društvene mreže svojim korisnicima daju mogućnost da koriste sajtove bez ikakvih algoritamskih smetnji.
To bi Facebook mnogo približilo originalnoj verziji. U ranim danima, kada su Facebook zaista koristili samo studenti univerziteta, on je jednostavno prikazivao svaku objavu prijatelja, a prvo najnovije.
Ova mreža, sa druge strane, veruje da korisnici to zapravo ne žele. Nedavni izveštaj Vašington posta otkrio je da je Facebook sproveo najmanje dva eksperimenta poslednjih godina, istražujući šta se dešava kada je algoritamski feed onemogućen. Jedan od tih testova, objavio je Post, doveo je do toga da se korisnici ređe prijavljuju na Facebook, manje vremena provode čitajući sadržaj, a i sami manje objavljuju. Facebookova odbrana algoritamskog rangiranja proizilazi ne samo iz njegovih poslovnih interesa, već i iz uverenja, podržanog podacima, da njegov sofisticirani softver za personalizaciju zna šta korisnici žele bolje od samih korisnika.
Facebook je dodao jedan način za pristup hronološkom feedu od marta ove godine, iako to nije opcija koja je podrazumevano dostupna.
U njegovim mobilnim aplikacijama, dok se krećete kroz news feed, ponekad će se pojaviti opcija za „najnovije“, koja radi samo za tu sesiju pregledanja. Sledeći put kada se aplikacija otvori, vratiće se na algoritamski fid.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.