Studija koju je sprovela kompanija za plaćanja karticama Dojo, otkrila je da mnogi ljudi imaju tendenciju da recikliraju slične lozinke. Studija je posmatrala 100.000 probijenih lozinki iz britanskog Nacionalnog centra za sajber bezbednost (NCSC), a zatim ih grupisala u više od 30 kategorija, od životinja do asteoloških znakova. Istraživanje je pokazalo neke zanimljive zajedničke karakteristike: većina ljudi ima tendenciju da koristi varijacije iste lozinke, sa malo drugačijim brojem ili karakterom. Ljudi takođe teže ka određenim kategorijama lozinki – na vrhu liste su imena kućnih ljubimaca i izrazi nežnosti kao što su „beba“, „ljubav“ i „anđeo“.
Kada se vidi koja kategorija ima najviše probijenih lozinki, studija može otkriti teme lozinki koje biste u celini trebalo da izbegavate da biste ostali bezbedni na mreži, navodi se u studiji. Studija je takođe posebno savetovala korisnike da se drže dalje od lozinki koje sadrže stvari kao što su sport, marke automobila, hrana, boje, gradovi i zemlje, između ostalog. Prema NCSC-u, druge popularne lozinke kojih se treba kloniti su one koje sadrže niz brojeva kao što su „123456“ (23,2 miliona korisnika), „123456789“ (7,7 miliona korisnika) i „1111111“ (3,1 miliona korisnika). Dobro je dokumentovano da je sajber kriminal u porastu, posebno zato što se očekuje da će većina opcija plaćanja u budućnosti biti potpuno digitalna.
Štaviše, sajber kriminal je porastao za 600% od početka pandemije COVID-a. Međutim, poboljšanjem svoje bezbednosti možete značajno smanjiti rizik od napada. Iako je držanje podalje od najčešće hakovanih ključnih reči početak, bezbednosne mere možete preduzeti korak dalje tako što ćete se odlučiti za lozinke generisane alatima kao što je 1Password. Takođe možete koristiti 3D Secure autentifikaciju za onlajn transakcije kreditnim i debitnim karticama.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.