Privatnost je trenutno jedan od prioriteta svih pretraživača, ali je veliko pitanje u kojoj meri se privatnost korisnika može sačuvati u vreme sveopštih veb reklama. Sa jedne strane, za pretraživače je važno da znaju dosta o nama, a sa druge strane mi ne želimo da nam svaki čas iskače neka od reklama. Pogotovo kada baš jedva čekam da čujem novu pesmu, a moram da sačekam da isteku neke dve reklame koje me često uopšte ne zanimaju. Sa druge strane, skandal Facebook-a je dodatno povećao zabrinutost.
Koliko je korisnicima zaista stalo do zaštite njihovih podataka (ovde se ne misli na platne kartice i slične podatke)? U kojoj meri zaista korisnici ne žele da se zna šta vole, a šta ne? Gde su bili, koje su im navike? Korisnici često nisu u velikoj meri zabrinuti, ali nakon skandala Facebook-a, kompanije jesu. Nijedna kompanija ne želi da bude izložena onome čemu je danas izložen Facebook jer to može značajno da ugrozi njihovo poslovanje. Shodno tome, privatnost korisnika počinje da bude realna briga a ne „samo tekst“ na veb stranicama.
Međutim, neki korisnici su svesni da se njihovi podaci koriste. Jedan od primera je pojavljivanje reklama o nečemu o čemu smo razgovarali sa prijateljima ili sličnih proizvoda koje smo nedavno tražili. Iako povremeno ove reklame mogu da budu korisne, veoma često su nepoželjne. Sa druge strane, jasno je da je pretraživačima i velikim kompanijama potrebno da imaju precizne korisničke profile kako bi reklame bile efikasnije a oni imali veći profit. Sa druge strane, Apple se pokazuje kao poželjna kompanija za korisnike kojima je stalo do privatnosti. Apple se oštro suprostavlja ideji o masovnim reklamama jer smatra da one u velikoj meri narušavaju korisničko iskustvo. Sa druge strane, Google ne misli tako.
Jedan od načina da povećati svoj nivo privatnosti jeste da ne koristite Google kao pretraživač. Međutim, ko želi da više ne koristi Google koji ima toliko podataka? Drugi način da se poveća nivo privatnosti jeste da se isključi pristup lokaciji. Sa druge strane, možete da dodate Ekstenzije koje čuvaju vašu privatnost u Google pretraživač. Ako koristite Edge pretraživač u Podešavanjima možete da podesite nivo Privatnosti u usluge (Osnovno, Balansirano, Strogo). U Firefox-u svoju privatnost možete da podesite isto kao i kod Edge.
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.