
Modni gigant Prada kupila je konkurentsku kuću Versace za 1,4 milijarde dolara – manje od mesec dana nakon što se Donatela Versaće povukla sa mesta kreativne direktorke.
Evidentno je da svet mode prolazi kroz velike promene, što posebno dolazi do izražaja u poslednjih nekoliko meseci.
Manje od mesec dana nakon što se Donatela Versaće — sestra pokojnog osnivača brenda Đanija Versaćea, koja je preuzela kormilo nakon njegove tragične smrti 1997. godine — povukla sa pozicije kreativne direktorke kultnog modnog brenda, Prada je kupila ovu modnu kuću za neverovatnih 1,4 milijarde dolara.
Kompanija Prada Group, u čijem su sastavu brendovi Prada i Miu Miu, kao i drugi podbrendovi iz sveta hrane i mode, objavila je ovu veliku vest 10. aprila. Kako prenosi Associated Press, u saopštenju su naveli da će „prepoznatljiva estetika Versacea“ biti „snažan i komplementaran dodatak“ portfoliju brenda.
Prada, kojom upravlja Mijučija Prada — unuka osnivača Marija Prade — istakla je da Versace predstavlja ulaz u „neiskorišćen potencijal rasta“ za kompaniju.
„Versace će zadržati svoj kreativni DNK i kulturnu autentičnost“, istakli su iz Prade, „dok će istovremeno imati koristi od kompletne infrastrukture Grupe — uključujući proizvodne kapacitete, maloprodajnu mrežu i operativnu ekspertizu.“
Podsećanja radi, dok je Donatela bila na čelu kao kreativna direktorka, Versace je već jednom bio prodat — 2018. godine kupila ga je kompanija Capri Holdings, koja takođe poseduje Jimmy Cho i Michael Kors, za dve milijarde dolara.
Donatela i Mijučija su i dugogodišnje prijateljice i gaje međusobno poštovanje kao dve žene koje su godinama dominirale modnom scenom.
Nakon vesti o prodaji, Donatela je izrazila oduševljenje na Instagramu, podelivši fotografiju sa Mijučijom i pohvalivši i nju i njenog supruga, Patricija Bertelija.
„Presrećna sam što Versace postaje deo Pradine porodice“, napisala je 10. aprila. „Đani i ja smo oduvek gajili duboko poštovanje prema Mijučiji, Patriciju i njihovoj porodici. Počašćena sam što se brend nalazi u rukama jedne pouzdane italijanske porodične kompanije i spremna sam da podržim ovu novu eru brenda na svaki mogući način.“
View this post on Instagram
U međuvremenu, modni stručnjaci ocenjuju prodaju kao „hrabar potez“ u inače nestabilnom trenutku za sektor luksuzne maloprodaje.
Kako je izjavio Robert Berk, osnivač istoimene njujorške konsultantske firme za maloprodaju, za The New York Times: „Ova akvizicija pozicionira Pradu da diversifikuje svoj portfolio i takmiči se na još višem nivou svetskog tržišta.“
Komentari (0)
Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.