Američke tinejdžerke žele da početak škole proslave u velikom stilu, pa sve više njih unajmljuje profesionalne šminkere da ih našminkaju za prvi dan škole, piše Dazed Digital.
Jedna od njih je 18-godišnja Dilyn Meri Tejlor iz Ohaja, koja je prošle godine od majke dobila profesionalno šminkanje kao poklon za prvi dan poslednje godine srednje škole.
„Profesionalno su me našminkali za maturu, ali svi to rade. Zato je moja mama htela da moj prvi školski dan bude poseban“, objasnila je srednjoškolka, dodajući da je tog dana dobila komplimente na račun svog izgleda.
Mnoge tinejdžerke unapred rezervišu svoje termine za šminkanje, a šminkerka Brajana Dajer iz Nju Orleansa objavila je snimak u kom je ispričala kako je u avgustu dobila desetine zahteva za profesionalno šminkanje povodom početka škole.
„Back-to-school glam“, odnosno „glamurozni povratak u školu“, termin je koji tinejdžerke koriste, a ove godine potražnja je veća nego ikad.
„Ove školske godine profesionalno šminkanje je još popularnije. Do sada sam našminkala 12 devojaka, sve maturantkinje od 16 do 18 godina“, otkrila je Dajer i objasnila kako je glamurozni izgled najtraženiji make-up look za prvi dan škole.
@briangele28 First Day of School Glam😍💋 #nolamua #nolamakeupartist #nolamakeup #makeup ♬ Always Love You 2009 – Nicki Minaj
Pored toga, brojne tinejdžerke objavljuju na TikToku snimke tutorijala šminkanja za prvi dan škole, a neke se bude u 1 ujutro kako bi se našminkale za taj dan.
@whois.bahrijeHab das voll vergessen zu posten 🤦🏽♀️♬ original sound – Videos For You – DingalingSlinga
Ovaj fenomen izazvao je brojne kritike korisnika interneta, koji su se složili da profesionalna šminka može biti prikladna za matursko veče, ali ni u kom slučaju za prvi dan škole – koji god razred da je u pitanju. Kako navode pojedini korisnici društvenih mreža, „deca ne treba da se trude da odrastu pre vremena“, a „trendove“ poput izdvajanja basnoslovnih cifara za plaćanje profesionalnih šminkera smatraju potpuno „suludim, besmislenim i nepotrebnim“.
@victoriamazzamuto ✨🫶🏻 #makeup #makeuptutorial #backtoschool #backtoschoolmakeup ♬ original sound – ᶜ ʰ ˡ ˡ ˣ ᵉ ᵈ ⁱ ᵗ ˢ
Koliko su beauty trendovi sa društvenih mreža uzeli maha, svedoče i česte žalbe zaposlenih u parfimerijama, koji tvrde da nisu samo tinejdžerke „opsednute“ kozmetikom, već da u poslednje vreme imaju i sve mlađe „mušterije“ – devojčice uzrasta 10 do 12 godina, koje, vođene „beauty trendovima“ koji vladaju društvenim mrežama, ulaze u drogerije, otvaraju pakovanja sa šminkom, kradu testere, uznemiravaju prodavačice, šminkaju se, ali i koriste agresivne proizvode za negu kože koji su namenjeni isključivo odraslima.
Prodavačica u poznatom lancu parfimerija u Americi ispričala je da je jednom prilikom devojčica pokušala da kupi proizvode za negu u vrednosti od 900 dolara, ali ju je „mama uspela nagovoriti da potroši za to 500 dolara“. Druga bivša prodavačica kaže da je desetogodišnja devojčica kupila sredstvo za potamnjivanje i serum na bazi retinola, uprkos upozorenjima prodavaca da to nisu proizvodi koji su namenjeni deci.
@vicky.2087 #sephora #kids #girls #10yearoldgirls #beauty #makeup #mess #disaster #brokenitems #shop #parents!!!!!!!!! #educate #manners ♬ original sound – vicky87
I koliko god se dermatolozi trude da apeluju da retinol i voćne kiseline nisu dobre za dečiju kožu, sve je veći broj devojčica koje su spremne da šopinguju različite proizvode za negu i svoja iskustva podele sa istomišljenicima na Internetu. Sviđalo nam se ili ne, ova navika postaje ozbiljan trend koji donosi beauty industriji veliku zaradu.
Bezbrižne dečije godine sve kraće traju, a markentiške kampanje sve češće se obraćaju najmlađima, a ovaj fenomen preti da postane globalni problem sa ozbiljnim posledicama po zdravlje kože mladih ljudi.
Razumevanje i obazrivost u pristupu beauty trendovima ključni su za zaštitu mladih i očuvanje njihove kože zdravom i bezbednom.
Kako bi se smanjio uticaj ovog fenomena, važno je edukovati decu i njihove roditelje o pravilnoj upotrebi kozmetičkih proizvoda. Škole, roditelji i zdravstveni radnici trebali bi raditi na podizanju svesti o rizicima korišćenja agresivnih proizvoda na osetljivoj koži. Takođe, proizvođači kozmetike mogli bi da unaprede svoje marketinške strategije kako bi jasno naglasili koji su proizvodi prikladni za decu i tinejdžere.
Comments (0)
There are no comments. Be the first and leave a comment.