Search

NOVA DRUŠTVENA MREŽA JE PRAVI HIT: Može da joj se pristupi samo uz pozivnicu!

Hi-Tech
0
Photo: Pixabay.com

Uglavnom, reč je o društvenoj mreži kojoj se možete priključiti samo uz pozivnicu, a oni koji su dobili priliku isprobati probnu verziju oduševljeno pišu o njoj.

Oduševljenje na stranu, mnogi ulažu milione, a društvena mreža koja je s radom započela ove godine i ima samo dva zaposlena čoveka skupila je gotovo 100 miliona dolara i već je o njoj pisao Forbs.

Ovo ulaganje pokazuje i način na koji Silicijumska dolina funkcioniše. Iako se na površini zalažu za naprednu tehnologiju i šalju pompozne pozive s ciljem da "promene svet", većina novca zarađuje se od aplikacija. Drugim rečima, kad se radi o novim stvarima koje grade, Silicijumska dolina na kraju dana vraća se onome što najbolje poznaje – još društvenih mreža.

Tvorci Clubhouse-a su Pol Dejvison i Rohan Set. Set je bivši Google-ov inženjer, a Dejvison je dobro poznat po svojoj aplikaciji Highlight iz 2012. Ideja Highlighta je da korisnici podele svoju lokaciju s drugima ne bi li tako stvorili priliku za sudbonosno upoznavanje. Mreža je prestala da postoji još 2016.

Novi poduhvat deluje kao da bi mogao naići na veću popularnost, a nekoliko hiljada trenutnih korisnika tvrdi da se odlično zabavljaju. Neki čak tvrde da su "zavisni" i da provode i preko 40 sati nedeljno koristeći ovu aplikaciju.

Photo: pixabay.com

Photo: pixabay.com

O čemu je reč?

Inače, Clubhouse funkcioniše tako da korisnicima omogućava da se priključe sobama za audio četove koje nestaju nakon što završe. Jednom kad su u sobi, korisnici se dele na nivoe koje određuju moderatori. Korisnici se mogu priključiti bilo kojoj sobi za čet, proveriti ko priča ili sluša, kliknuti na profile i pratiti druge.

Neki smatraju da je ovo vratilo spontanost stvarnih interakcija koje su nestale pojavom korona virusa te da je logovanje u aplikaciju delovalo kao slučajni susret s ljudima u kafićima.

Kao da ste ušli na žurku na kojoj poznajete ljude i spremni ste za druženje – opisuje svoje iskustvo jedna korisnica koja se priključila pre nedelju i po i tvrdi da na Clubhouse-u provodi tri do pet sati dnevno:

  • Neki će reći da možete pričate preko telefona. Naravno da možete, ali to bi bilo tako čudno. Niste prisiljeni da budete uključeni u razgovor sve vreme. Možete samo slušati ljude kako pričaju o zanimljivim temama i uključiti se.

Na primer, prošle nedelje autorka Šaka Sengor i aktivisti su satima raspravljali o zatvorskoj reformi, policijskoj brutalnosti i sličnim temama, a to je samo jedan od mnogih primera zanimljivih, poučnih ili zabavnih razgovora koji se na Clubhouse-u odvijaju.

Džared Leto, Ešton Kučer i Kevin Hart su takođe korisnici aplikacije pa je tu i potencijal za daleko lakše teme.

Međutim, u ovom trenutku tamo se najčešće okupljaju ljudi iz sveta tehnologije što može biti odlično za ljubitelje teme, ali ne i sve ostale pa zato mnogi tvrde da sve deluje kao konferencija IT-ovaca.

U jednoj sobi skupi se pedesetak ljudi, svako je domaćin razgovora, moderatori se slobodno biraju, svi imaju uključene mikrofone, a paralelno s tim razmenjuju slike ili mimeove povezane s temom o kojoj pričaju.

Photo: Pixabay.com

Photo: Pixabay.com

Budućnost audio aplikacija?

A kao i svaka mreža, i ova je već stvorila prvog influensera. Šil Monot, osnivač je kompanije Better Tomorrow Ventures, koji svake večeri održava nove rasprave i premda nikada ne znate o čemu će pričati, uvek je zabavno.

Da li je Clubhouse budućnost audio aplikacija, teško je predvideti, ali potencijal postoji i mnogi su ga već prepoznali.

Ali pojavili su se i prvi problemi. Prvi je povezan s pravim identitetom korisnika. Naime, neki su već u šali ime promenili u tuđe ili odlučili da imitiraju nekog poznatog što je dovelo do haosa. Drugi problem su kopije jer nedavno se pojavila jako slična aplikacija nazvana Watercooler pa nema sumnje da ćemo, pogotovo ako Clubhouse postane popularniji, u isto vreme dobiti i niz sličnih aplikacija što bi moglo dovesti do problema.

Bilo kako bilo, Clubhouse je zarazio preduzetnike iz Silicijumske doline, a ostaje nam videti hoće li se ova nova društvena mreža "uhvatiti" i kod ostalih ili barem onih koji su se zasitili postojećih. Tim više jer postoji ozbiljan potencijal da se Clubhouse pretvori u nešto zaista zanimljivo.

Comments (0)

There are no comments. Be the first and leave a comment.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Latest from Hi-Tech