Pretraži

NOVINE: Youtube sklanja opciju „dislike“

Hi-Tech
0
Photo: pixabay.com

Test ima za cilj da se pozabavi zabrinutostima oko ciljanih kampanja nevoljenja i uticajem negativnih pokazatelja na dobrobit korisnika.

Kreatori će i dalje moći da vide svoj puni broj lajkova i dislajkova u YouTube studiju, a gledaoci će i dalje moći da "vole" i "ne vole" video snimke kao i obično, a ti glasovi će se i dalje računati u rangiranju video zapisa u aplikaciji. Ali uklanjanje ukupnog broja može pomoći da se ukloni  negativna stigma oko takvih, što bi moglo da pomogne ljudima da se osećaju prijatnije u deljenju svog sadržaja.

Slično je sa Instagramovom eksperimentu sa uklanjanjem javnih broja lajkova koji još uvek dorađuje na osnovu povratnih informacija korisnika skoro godinu dana nakon testa. Nedavno je Instagram započeo testiranje nove opcije koja bi korisnicima omogućila da prikažu javni broj prebrojavanja ako odluče, pri čemu njihovi postovi inače odražavaju numerički pokazatelj lajkova postova.



Ideja je sledeća – bez konkurencije sličnih brojeva ili negativnog oblikovanja nesviđanja u YouTube-ovom slučaju, što bi moglo pomoći da se ukloni deo pritiska iz objavljivanja, ublažavajući potencijalni stres zbog toga kako bi se ljudi osećali slobodnije u deljenju .

To bi moglo dovesti do toga da više ljudi objavljuju češće – i jasno je, s obzirom na to da Instagram toliko dugo eksperimentiše sa njima, postoji barem neki nivo zasluga u projektu.

Javno brojanje i druge metrice „sujete“ postale su sve veća tema koja se fokusira na društvene aplikacije u poslednje vreme, jer se platforme bore sa najboljim načinima za obezbeđivanje optimalnog korisničkog iskustva i smanjenim društvenim i mentalnim pritiskom istih.

Još 2018. godine, izvršni direktor Tvitera Džek Dorsi primetio je da želi da postane sledbenik, a broji manje važan element u svojoj aplikaciji – čak ide toliko daleko da kaže da je broj pratilaca „besmislen“ i u celini potencijalno štetan.

  • Da moram ponovo da započnem uslugu, ne bih toliko isticao broj„ sledbenika “. Ne bih toliko naglašavao broj „sviđa mi se“. […] To zapravo ne gura ono što danas verujemo kao najvažnije, a to je zdrav doprinos mreži i razgovor mreži – rekao hje Dorsi. 

Na YouTube-u sviđanja i nesviđanja imaju funkcionalniju svrhu u definisanju popularnosti, a time i dosega sadržaja, barem do neke mere. Ali ishod je ovde uglavnom isti – isticanjem negativnih elemenata, vi takođe stvarate konkurenciju oko njih i pomerate fokus sa najvažnijih elemenata socijalne interakcije.

Dodavanje nenaklonjenosti „podmetanju briga“, koja oružjem utiče na štetu, još je jedna od važnosti za YouTube, i kao takvo, uklanjanje ukupnog broja može biti pozitivno na razne načine.

Tagovi

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Hi-Tech