Pretraži

USVAJA NOVA OGRANIČENJA: Google menja pravila privatnosti

Hi-Tech
0
Photo: Pixabay.com

Google je rekao da razvija nove zamene za svoj reklamni ID, jedinstveni niz znakova koji identifikuje uređaj korisnika, fokusirane na privatnost. Digitalni ID u pametnim telefonima često pomaže kompanijama za reklamne tehnologije da prate i dele informacije o potrošačima.

Promene bi mogle da utiču na velike kompanije koje su se oslanjale na praćenje korisnika u različitim aplikacijama, kao što je Meta. Apple-ova podešavanja su posebno pogodila Metu.

Photo: pixabay.com

Photo: pixabay.com

 

Meta je rekla da će Apple-ove promene privatnosti smanjiti prodaju aplikacije ove godine za oko 10 milijardi dolara. Ta vest je doprinela brisanju 232 milijarde dolara sa tržišne kapitalizacije kompanije u jednom danu, što je na kraju bio ukupan iznos ispod 600 milijardi dolara. Prošlog juna, Meta je vredela više od bilion dolara.

Dok se Meta borila protiv Apple-ovih promena, izrazila je podršku načinu na koji Google planira da primeni svoja podešavanja privatnosti.

  • Ohrabrujuće je videti ovaj dugoročni, saradnički pristup Google-ovom personalizovanom oglašavanju za zaštitu privatnosti – rekao je Graham Mudd, potpredsednik za marketing proizvoda, reklame i poslovanje u Facebook-u.

  • Radujemo se nastavku rada sa njima i industrijom na tehnologiji za poboljšanje privatnosti kroz industrijske grupe.



Google je rekao da će nastaviti da podržava trenutne identifikatore u naredne dve godine, što znači da druge kompanije imaju vremena da sprovedu promene.

Apple je kritikovan od strane Facebook-a i drugih kompanija zbog uvođenja funkcije transparentnosti praćenja aplikacija, koja smanjuje mogućnosti ciljanja ograničavajući oglašivačima pristup identifikatoru korisnika iPhone-a.

Sa tom promenom, korisnici su dobili iskačući prozor koji im omogućava da blokiraju aplikacije da prate njihove podatke u reklamne svrhe.

Google je kritikovao Apple-ov pristup u svom postu na blogu bez imenovanja kompanije.

  • Shvatamo da su druge platforme zauzele drugačiji pristup privatnosti oglasa, grubo ograničavajući postojeće tehnologije koje koriste programeri i oglašivači – napisao je Anthony Chavez, potpredsednik Google-a za upravljanje proizvodima.

  • Verujemo da bez prethodnog obezbeđivanja alternativnog puta za očuvanje privatnosti takvi pristupi mogu biti neefikasni i dovesti do loših ishoda za privatnost korisnika i razvojne kompanije.

Fokusiranje na prakse privatnosti moglo bi pomoći tehnološkom gigantu da preduzme regulatorna pitanja jer zakonodavci i potrošači postaju svesniji i zabrinutiji za svoje lične podatke. Kompanija je saopštila da će blisko sarađivati sa regulatorima

Komentari (0)

Trenutno nema komentara. Budite prvi i ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


Najnovije iz Hi-Tech